2 Harde Schijven, maar er werkt er maar 1?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daan22222

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jul 2014
Hallo

Ik heb zins een paar dagen een nieuwe PC in elkaar gezet.
Hierin zitten 2 harde schijven, een SSD (64GB) en een HDD (1TB).
Ik heb de SSD alleen aangeschaft om Windows 8 op te zetten, maar nu zet mijn PC er ook andere Programma's op. Dit was niet de bedoeling want voor alle andere programma's had ik de HDD aangeschaft.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

MvG Daan.

Wanneer je Windows gebruikt komen (nagenoeg) alle programma's, op zijn minst deels, op de systeemschijf terecht.

Dit is een eigenschap van Windows waar je niet onderuit kunt.

Vaak kun je wel een andere locatie opgeven voor de installatie van een programma maar ook dan komt het programma deels op de systeemschijf terecht.

Helaas heb je 2 problemen, het zijn dynamische schijven en de systeemschijf is je harde schijf.

Indien je het geen probleem vind, met alleen de SSD erin en die aan de eerste SATA poort w8 installeren en de SSD als standaard schijf indelen bij de installatie van W8.

Indien dat werkt de 2e schijf erbij hangen en ook als standaard schijf indelen.

Bij installatie van software krijg je altijd de optie om de plaatst te kiezen waar het een en ander wordt geïnstalleerd, maar eerst de gewenste mappen aan op de 2e schijf en verwijs bij de installatie naar de gewenste map.

Door programma’s voortaan standaard op een andere partitie te installeren wordt kostbare ruimte op de SSD-schijf bespaard.
Open de registereditor en wijzig in de registersleutel HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion de registerwaarde ProgramFilesDir (en bij de 64-bits versie van Windows ook de registerwaarde ProgramFilesDir (x86)) in de gewenste nieuwe locatie.
Bijvoorbeeld D:\Program Files (en D:\Program Files (x86)).
Reeds geïnstalleerde programma’s worden hiermee niet verplaatst.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan