2 Harde schijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

sbuijs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 okt 2003
Ik heb twee hd in mijn pc geinstalleerd met op allebij de schijven windows XP geinstalleerd. Nu wil ik dat er bij het opstarten een keuze gemaakt kan worden tussen opstarten vanaf schijf A of opstarten vanaf schijf B

is dit mogelijk en zoja hoe :-)?

bedankt voor de moeite!!!

Hoe selecteer je op dit moment dan tussen de schijven?

Nu doe ik dat niet, ik gebruikte de 2de schijf altijd als backup.

Formateer de backup harde schijf en doe daarna je XP cd in de computer.
Selecteer bij het installeren de tweede harde schijf en automatisch zal XP op de tweede schijf geinstalleerd worden.
Een bootmenu wordt vanzelf aangemaakt en bij weer opstarten kun je kiezen tussen beide.

Wat ik me wel afvraag is waarom je hetzelfde besturingssysteem op twee schijven wilt hebben.
Dit heeft toch niet veel zin?

Ik installeer nogal veel games en dat loopt niet altijd ff lekker, dus nu heb ik een harde schijf voor mijn werk en een voor kazaa en games ed

oepsssss....

nog bedankt voor je snelle reactie!!!

Ik ga het zeker proberen.

2 hd's

Hoi ik heb het volgende wel eens gedaan!
als je een schakelaar neemt en de boel zo schakelt dat de ene als master staat en de ander als slave doe je de schakelaar om dat dan de boel omgedraaid word. Alleen je moet wel opnieuw opstarten natuurlijk.

Groetjes Gelmer

Re: 2 hd's

Geplaatst door Ion
Hoi ik heb het volgende wel eens gedaan!
als je een schakelaar neemt en de boel zo schakelt dat de ene als master staat en de ander als slave doe je de schakelaar om dat dan de boel omgedraaid word. Alleen je moet wel opnieuw opstarten natuurlijk.

Groetjes Gelmer
Leg dit eens uit.
Hoe wil je "jumper settings" gaan schakelen?
Met stekkertjes die erop passen met draadjes, dan naar een schakelaar?
On is master en off is slave?

Het lijkt me dan beter om een hardeschijf-slede(hdd-bracket) te nemen en daar de schijven mee te wisselen.
Zo heb ik hier ook twee besturingssystemen op aparte schijven staan.
Als ik met de ander op wil starten verwissel ik de slede.

Laatst bewerkt:
Ja dat is ook een hele goeie heb ik ook gedaan hi dat was ik vergeten maar bij ata100 kon mijn bracket het niet niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan