2 harde schijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoedje8

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2001
Hallo, Ik heb 1 harde schijf waar net Xp is geinstalleerd. Verder staat er nog niks op (deze schijf = maar 10gb). Is het nu mogelijk om een andere schijf 80 gb (die al in gebruik=) waar zowel XP al op staat en wel alle dingen (foto's etc) erbij te pluggen zonder dat die opnieuw geinstaleerd moet worden en ik alles kwijt ben? Ik heb geprobeerd de 80gb schijf in pc te pluggen, maar dan doet hij niks. Heeft het sowieso zin om 2 schijven te gebruiken. 1 voor windows en 1 voor alle andere progamma's. Graag jullie advies en hulp. Alvast bedankt

Je zou de 80 gig schijf als "slave" aan de Pc kunnen hangen,zo houd je al de voor jou belangrijke bestanden.

De schijf van 10 staat nu op "master",kijk maar even op de schijf zelf naar de "tekening" waar aangegeven wordt hoe het moet met de "Jumpers" als je de 80 gig insteld als "slave"
en aan de twee aansluiting hangt waar ook de 10 gig aanhangt moet het goed gaan!

Ik heb hem als slave ingeplugd maar dan ziet hij hem niet. maar is het nodig 2 aparte schijven. Levert dat voordeel op.Of zeg instaleer xp opnieuw op de 80 gb. Ik heb alles als veilig gesteld.

Twee harde schijven is niet echt noodzakelijk,wel zo verstandig om belangrijke data op een twee schijf te hebben zodat deze niet zo makkelijk verloren gaat!

Maar je kan de 80 gig gebruiken en deze in tweeen delen twee "Partities"bijvoorbeeld
40 om 40 dat wordt dan C: waar windows op komt en D: waar jij je data op zet!

Denk dat ik dat dan maar ga doen. 2 partities. Kan ook af en toe geen kwaad geloof ik om alles eens op te schonen. Bedankt voor advies Helga

Ho even,

Een schijf in 2en delen is leuk maar gebruik het 2e deel niet als backup. Probeer die 10 gb schijf nadat je geinstalleerd hebt er weer bij in te hangen dan heb je een mooie backup schijf, of beter nog, er zijn in de handel setjes om van een harde schijf een externe te maken. Dan heb je mooi je 'belangrijke data' veilig in backup staan. Zo heb ik een 8 gb schijfje staan. Hardstikke handig.:D :thumb:

Ok maar dan wordt de 80 gb schijf weer een master schijf? En na installatie de 10 gb master?

Nog een vraagje dan. Het beste kan ik dus op de kleine schijf XP zetten en de grote schijf mij documenten etc. Maar op beide schijven staat XP. dat is toch niet nodig dan. Hoe krijg ik XP van de80 gb schijf af dan??

Nee, je kan de 80 gig schijf (als master) met je winXP cdrom in 2en delen dat je dus 2 partities hebt. Op c installeer je dan windows en d word dan je programma schijf.

De 10 gig schijf installeer je dan weer als slave. Zogauw dat gebeurd is kun je met de bestanden die op de 10 gig schijf staan doen wat je wilt. Dus ook alles weggooien of delen ervan bewaren. De 10 gig schijf zal dan waarschijnlijk e of f worden. En ja windows die nog op die schijf staat kun je dus gewoon weggooien.

Wat ik ook probeer ik krijg nu steeds Primary master none. Terwijl deze schijf oorspronkelijk uit die computer komt. Hij staat ingesteld als master en op ide1 kabel? Wat gaat er nu fout?

Ja .Die andere komt uit kapotte pc met XP en alle andere spullen erop

Ik denk dat je in het bios de detectie van je harde schijven op auto moet zetten. Waarschijnlijk staat ie ingesteld op user en dan ziet hij alleen de 10 gig schijf als die er inzit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan