2 harde schijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannyhappy11

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 sep 2011
hoi heb 2 harde schijven;1 van 63 gb is in "c' geplaatst waar alle programma's en besturingssysteem op zit en nr.2 van 400 gb is in"d" geplaatst.maar nu is nr.1 vrij vol en kan er niks meer op .maar ik weet niet hoe ik nu van nr.2 gebruik kan maken.
bvd voor antwoord en mvg; danny

Ok, dat kan op twee manieren:

Eerste & makkelijkste methode is de Documenten-mappen van elke Gebruiker verhuizen naar de D-schijf. Ik neem Windows 7 aan.
RechterMuisKlik Documenten, Eigenschappen, Locatie & verander daar in het venster alleen de hoofdletter C in D. Klik Toepassen, OK. Op de vraag om te Kopieren of te Verplaatsen, kies Verplaatsen.
Meld af, & meld aan voor elke Gebruiker & herhaal bovenstaande stappen.

Tweede methode is via Schijfbeheer de D-schijf aan lege mappen op de C-schijf koppelen. Maak daarvoor eerst de lege map op de C-schijf aan. Je kan dezelfde schijf meerdere keren aan verschillende lege mappen koppelen.
Start, RMK Computer, Beheren, Schijfbeheer, selecteer de schijf die je wil koppelen. RMK, Stationsletter of paden wijzigen, Toevoegen, klik Dit volume aan een lege NTFS-map koppelen, Bladeren, selecteer map C-schijf, OK.

Op die manier kan je de D-schijf zowel direct als via de gekoppelde mappen bereiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan