2 hd probleempjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

devasish85

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2002
Kheb een schijf
Seagate Barracuja Ata
Model St340016A (40 Gb)

Maar ik heb geen idee hoe ik die als master of als Slave kan zetten staat ook nergen op de hd zelf,
Hoe doe ik dit ?

En me SATA-Schijf krijg ik niet meer aan de praat na een schone Xp installatie, Xp herkend hem niet, in de bios word ik ook niets wijzer maar heb wel drivers van me mobo geinstald, Satalink ofzo maar ik kom daar ook niet cht uit..

Amd 2400+
Asus A7N8X Deluxe
512 ddr 333hmz

Help Me........:(

heb je in de bios de ide configuration op auto staan
en kijk ook eens na bi main menu,ide configuration,configure s-ata as raid op no staat

Ik kan niets zien in de bios dat over sata of over raid gaat. Maar ik heb wel die IDE die stonden al op auto, ik kon wel vinden in bios.

Onboard Serial Port 1 (3F8/IRQ 4)
Onboard Serial Port 2 (2F8/IRQ 3)

Kweenie of je hier nog wat aan had, en me sata aansluitingen zitten onboard en heb ze op beide mogenlijken geprobeerd maar lukt maar niet ???

zie je de harde schijf wel bij hardware staan,anders moet je ide kabel eens opnieuw aansluiten.dit kan als je pc aan staat.dan heb je kans dat windows hem wel ziet of proberen met de wizard nieuwe hardware toevoegen en verwijzen naar de cd met de drivers erop

Ik zie de hardeschijf nergens staan, ook niet bij configuratiescherm, systeembeheer, computerbeheer, schijfbeheer, daar zie ik hem ook niet staan.....:(

Het is opgelost, was een KL*TE jumpertje dat verkeerd stond...

Bedankt voor jullie moeite :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan