2 hdd als master

Status
Niet open voor verdere reacties.

Serpent960

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jan 2012
Hallo

Ik heb een wester digital 500 gb waar ik windows xp sp3 op heb staan en als hoofdschijf wil houden.
Daar naast heb een maxtor 10 diamond van 160 gb waar data opstaat en graag als 2e schijf wil gebruiken.
Nu staan beide in bios als master en kan dus alleen de WD zien in deze computer en ook in aparaatbeheer.
ik heb al gegoogled maar nergens vinden hoe ik de maxtor als slave kan in stellen.
Beide schijven zijn sata.
Het heeft altijd zo gewerkt.
Ik heb de maxtor eruit gehad om data te gebruiken op een andere pc.

iemand hier misschien die een oplossing weet?
Alvast bedankt.

Marcel

Laatst bewerkt:
Dag Marcel
SATA maakt geen onderscheid tussen Master en Slave zoals schijven met IDE aansluiting waar je de jumpertjes moet op de juiste plaats zetten.
Je kan wel in het BIOS de zoekvolgorde aanpassen , naar welke HD eerst moet gezocht worden waar het besturingssysteem op geïnstalleerd staat.

Dag Marcel
SATA maakt geen onderscheid tussen Master en Slave zoals schijven met IDE aansluiting waar je de jumpertjes moet op de juiste plaats zetten.
Je kan wel in het BIOS de zoekvolgorde aanpassen , naar welke HD eerst moet gezocht worden waar het besturingssysteem op geïnstalleerd staat.

Hij staat in de bios op WD schijf als eerste boot.
Doet hij ook netjes alleen zie ik nergens de 2 schijf
Alleen bij opstarten zie ik de 2e schijf
ide channel 2 LRG ata wd 500 gb
ide channel 3 LBT ata maxtor 160gb

Dag Marcel

Hij staat in de bios op WD schijf als eerste boot.
Dit is de bootvolgorde.

Dit is de zoekvolgorde.
Ga je de zoekvolgorde zo instellen.

Ga je bij het aanzetten computer te zien krijgen : non system disk press any key (geen systeem schijf , druk op een toets om verder te zoeken)

Klein of groot probleem is dat op de maxtor een beschadigde windows 7 versie staat.
Als ik dus vanaf maxtor loopt ie vast.
En probleem is ik heb geen cd-rom of dvd van windows 7

Ik heb de maxtor eruit gehad om data te gebruiken op een andere pc.

Werd die windows7 op de computer geïnstalleerd waar je de schijf uitgehaald hebt? Dan is het normaal dat die vastloopt omdat de hardware niet overeenkomt.

Werd die windows7 op de computer geïnstalleerd waar je de schijf uitgehaald hebt? Dan is het normaal dat die vastloopt omdat de hardware niet overeenkomt.

Ja de maxtor is w7 toen hij in deze pc zat.
Ik heb het toen laten doen omdat ik niet heel veel kaas heb gegeten van installeren.
Het werkte altijd goed tot aan vorige week.
Ik dacht zonder problemen de hdd te kunnen verwijderen en daarna weer te plaatsen.
Maar helaas niets is minder waar.

Maar nu verder?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan