• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 hoofdletters & Beginletters?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Ik heb een cel waarin een tekst staat met bijvoorbeeld de tekst HIJ WIL NIET
Nu weet ik hoe ik met beginletters er telkens de beginletter als hoofdletter kan doen, maar ik ben nu opzoek naar een manier om via een formule, de eerste 2 tekens hoofdletters te laten en de rest met beginletters te doen.

Dit gaat via een externe cel waar die info in geplakt wordt. Dus D1 heeft als tekst:HIJ WIL NIET. E2 heeft als tekst MEER VOETBALLEN.

en in C2 heb ik dan de formule:
=Beginletters(D2&" "&E2&"")

Maar daarmee maakt ie de complete inhoud van cel d2 en e2 met beginletters. Ik zou dus graag de eerste 2 tekens hoofdletters houden. Hoe kan je dat doen in de formule voor cel c2?

Hoi,

Wat is (voor jou) het verschil tussen Hoofdletters en Beginletters?
In Excel wordt er namelijk mee bedoelt dat je van de beginletters HOOFDLETTERS maakt.

Kortom: je bent volstrekt onduidelijk in wat je nu eigenlijk wilt!

Maar misschien bedoel je dit:

=HOOFDLETTERS(LINKS([celverwijzing];2))&DEEL([celverwijzing];3;50)

Zie bijlage

De bijlage wil helaas niet mee. nog eens

Bijlagen

• Beginletters.JPG
    Beginletters.JPG
    10,7 KB · Weergaven: 57
ik bedoelde inderdaad dat ik de eerste 2 tekens van cel D2 als hoofdletter wilde en de rest van de cel als beginletters (dus ieder woord met een hoofdletter beginnen)

Hoi,

Duidelijk,

Dan is mijn voorbeeld in de bijlage jou bedoeling

Bijlagen

• Beginletters.JPG
    Beginletters.JPG
    22,8 KB · Weergaven: 66
Ik vermoed dat de vraag opgelost is, dus duid dat dan maar aan zo. Anders horen we het wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan