2 identieke 1 Gigabit N-routers in één netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Ik zou graag 2 identieke 1 Gigabit N-routers in mijn thuisnetwerk willen koppelen. Vanaf mijn modem van Ziggo wil naar de eerste router gaan. Deze is geplaatst in mijn meterkast. van hieruit gaat één kabel naar mijn mediabox in mijn woonkamer en één kabel naar mijn kamer waar ik 3 pc's heb staan. Op deze laatste kamer wil ik de 2e N-router plaatsen om de 3 pc's hieraan te koppelen.

Hoe kan ik het beste de routers koppelen ??

Optie 1 - Vanaf de eerste router (ná het Ziggo modem) een kabel vanaf LAN uitgang 1 naar 2e router WAN ingang.

Optie 2 - LAN Gigabit switch in de meterkast plaatsen en dan signaal splitsen naar de 2 routers.

Alles dient in één netwerk te functioneren en alle pc's en de mediabox wil ik kunnen benaderen.

I.v.m. streaming dient het signaal niet te haperen.

Wie heeft er ervaring met bovengenoemde ??

ik zie het nut van 2 routers niet.
eentje zul je dan niet volledig gebruiken.
Hier schakel je dan het router gedeelte uit en gebruik je alleen de vier utp poortjes.
zet aan 1 uiteinde van een kabel een switch en je kunt verder uitbreiden.

Oké is duidelijk puppie, maar ik zit ook te denken om een wireless bridge tussen mijn pc's en mijn mediacenter te crieëren. Dit aangezien ik straks 2 nieuwe routers heb liggen en ik een switch aan zou moeten schaffen.

Vanaf de ziggo router (welke in de meterkast hangt) loopt er zowiezo een kabel naar mijn pc's boven. Hier wordt deze door mijn oude WRT54G router van Linksys verdeeld over 3 pc's. Indien ik deze oude router vervang door zo'n nieuwe Belkin N+ router en beneden in de woonkamer de 2e Belkin N+ router opstel en aansluit op mijn mediacenter en LED tv, dan zouden beide routers elkaar toe moeten kunnen vinden zodat streaming van films vanaf mijn pc's mogelijk wordt of niet ??

en dat vinden wil je dan draadloos doen ?
dat begrijp ik goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan