• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 identieke bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

hessell

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2006
Dag,

Ik heb een bestand gemaakt waar een paar personen in mogen werken en andere personen alleen maar in mogen kijken/printen.

Kan ik het "hoofdbestand" kopieren, andere naam geven, beveiligen en automatisch laten synchroniseren?

Of moet ik te werk gaan op een manier als: nieuw bestand aanmaken, iedere tabblad verwijzen naar een tabblad in het "hoofdbestand" beveiligen enz.

Wat is de makkelijkste manier om dit te bereiken.

Beste Hessell,

Het bestand opslaan met een wachtwoord voor wijzigen, en alleen een paar mensen het wachtwoord geven.

Richard

Dat is idd een mogelijkheid.

Ik wil echter het liefst zonder wachtwoorden werken.

De mensen die alleen mogen kijken moet bij openen van het bestand ook op een anders scherm met verschillende hyperlinks komen dan de mensen die wat mogen veranderen.

Dus daarom dacht ik aan 2 bestanden die identiek zijn alleen ik laat ze beide in een andere scherm opstarten.

Misschien is dit antwoord te eenvoudig, maar door in een nieuw blad met
-data
-externe gegevens importeren
-gegevens importeren
Opmaak aanpassen aan bronblad en een automatische update aanzetten (weet zo snel even niet waar) maak je een kopie van de informatie die niet te bewerken is.

WIKI

Aan zoiets heb ik nog niet gedacht.

Ik het het op een andere manier gedaan. Niet 100% veilig maar ik denk voldoen de in de omgeving waarin ik het ga gebruiken.

Ik heb een hoofd bestand gemaakt met daarin een startpagina waarin men binnenkomt. Daarin staan alle tabbladen die men mag bezoeken onder hyperlinks. Bij opties heb ik het zo ingesteld dat men niet handmatig bij de tabbladen enz. kan en de boel verder beveiligd.

De mensen die wel wat mogen veranderen starten in een ander met wachtwoord beveiligd bestandje op en gaan dan via hyperlinks naar het in het hoofdbestand door andere niet bebezoeken tabbladen die dan veranderd kunnen worden.

Kan ik excel zo afschermen dat personen via optie's niet de tabbladen enz te voorschijn kunnen halen? Ook kan men nu als men wil een excelbestand maken en dan via hyperlink naar het bestandje gaan en dan via bladwijzer op het "beveiligde"tabblad komen.

Iemand een idee of ik dit kan tegengaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan