2 Inboxes voor 2 e-mailadressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

skeelo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 okt 2007
Beste heer, mevrouw,

Ik werk met Outlook 2003 en windows XP. Mijn vriendin heeft een eigen e-mailadres en ik heb een eigen e-mailadres. Nu wil ik Outlook zo instellen dat zowel ik als zij een eigen inbox en sent items box hebben.

Op deze manier krijg ik in mijn inbox mijn mailtjes en zij in haar inbox de hare. Bovendien wil ik dat zij uit haar deel van Outlook mailtjes kan versturen waarbij ook haar e-mailadres in de afzender staat en niet de mijne.

Nu heb ik het zo, dat al haar mail in mijn Inbox belandt en zij mail verstuurd onder mijn naam, omdat ik Outlook destijds voor mijn e-mail account heb geinstalleerd.

Mijn vraag: Hoe krijg ik de door mij gewenste situatie voor elkaar?

Alvast bedankt voor de reactie.

Met vriendelijke groet,

Willem

extra => acountinstellingen dacht ik, en daar kun je er 1 toevoegen, en verwijderen.
daar kun je kiezen welke mailbox je wilt zien,
volgens mij :P

veel succes ermee:thumb:

http://www.hotmail.com is makkelijk te gebruiken je moet alleen wel een nieuw email adress aanmaken. je kunt dan overal je email checken. Daarvoor heb je een email adress nodig en een wachtwoord. tevens kun je ook met het wachtwoord en email adres msnen (hoeft niet)

Best DoRcO,

De optie waar je naar verwijst is bedoelt om een e-mail account toe te voegen of te verwijderen, maar ik heb daar nog niet kunnen ontdekken hoe je de e-mailstromen kunt scheiden van ieder e-mailaccount wat je daar hebt aangemaakt.

Misschien heb ik iets over het hoofd gezien?

In ieder geval bedankt voor je snelle reactie.

Groeten,

Willem

Beste Pakestok,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik ken de voordelen van hotmail. Ik gebruik het zelf ook, maar voor thuis vind ik de "vaste" e-mailaccounts wel handig en daar zoek ik nu deze oplossing voor.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!!!

Groeten,

Willem

Hallo,

Je kunt via regels (menu Extra > Regels en waarschuwingen...) instellen dat mail, gericht aan, of verzonden door het mailadres van je partner in aparte mappen wordt gezet.

Hangt ervan af of het mailadres van je partner een z.g. 'alias' van de jouwe is (dan kan het niet) of dat ze een apart mailaccount heeft bij je/jullie provider.

In de regel is er voor dat wat je wilt juist de mogelijkheid, om een extra gebruiker in XP aan te maken. Hierdoor wordt je mailafhandeling uiteraard helemaal gescheiden van je partner. Maar ook hier geldt dat dat niet werkt als je partner een e-mail alias heeft.

Hallo Ommeren,

Bedankt voor je info. Hier ben ik verder mee gekomen. Ik heb er een regel in opgenomen voor de inkomende mail en de knop Accounts toegevoegd aan de uitgaande mail. Het werkt nu naar behoren.

Groeten en bedankt!!!

Willem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan