2 internetverbindingen delen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick Borstlap

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
2.297
Is het niet mogelijk 2 internetverbindingen te delen?
Als ik de ene deel wordt de andere uitgeschakeld.

MVG,
Dick
 
Van mij mag je wel iets meer info geven. Wat voor 2 verbindingen heb je? Omschrijf de situatie eens iets uitgebreider.;)
 
Heb (sinds kort) twee providers, de ene voor e-mail en de andere voor internet. Voor iedere provider dus een 'inbelverbinding'.
Duidelijker?
 
Ok, dat is al iets duidelijker. Maar waarom 2 providers? Zal wel zijn om het oude emailadres te behouden denk ik? Bij veel providers kun je het emailadres behouden.

Met inbelverbinding neem ik aan dat je de "telefoontikken"verbinding bedoelt. Die 2 kun je niet samenvoegen. Dat kan alleen met ISDN.
 
Heeel goed Tanja, idd om het oude e-mailadres te behouden.
Maar verder... ik heb isdn. Heb beide 'inbelverbindingen' geïnstalleerd, kan ze allebei gebruiken maar ik kan er maar één delen in het newerk.

Waar ik ook niets van snap: er wordt via de niet-emailprovider toch e-mail opgehaald, tenminste zo lijkt het.
 
Met ISDN moet je 1 telefoonlijn op "multilink" zetten (is al weer paar jaartjes geleden voor mij :)) Dan werken beide telefoonlijnen tegelijk. Daar heb je maar 1 provider voor nodig. Zit ergens bij de eigenschappen. Je betaalt dan ook dubbel tarief voor het geval je dat nog niet wist.

Welke providers heb je nu en van welke wil je het emailadres bewaren? Je kunt namelijk vaak de pop (binnenkomende mail) instellen van de gewilde emailadres, en de smtp (uitgaande) op de andere provider. Maar dit heb je allemaal niet nodig met multilink.

Ik ga ervan uit dat je dit allemaal op 1 pc wilt? Dus niet de ene pc de ene provider, en de andere pc de andere.

Je haalt dus een paar dingen door elkaar. Je hebt dus niet 2 providers nodig om een multilink te maken. Dat kan 1 provider ook. Je hebt bij je account waarschijnlijk ook 2 emailadressen staan nu waardoor hij de mail van 2 adressen ophaalt.
 
Laatst bewerkt:
Multilink moet toch door de provider ondersteund worden?
Wanadoo France doet dat niet geloof ik.

(De rest van je reactie moet ik nog even bestuderen.)
 
Wanadoo France?? Ik zal eens zoeken of het aan de provider ligt die het moet ondersteunen. Ik had destijds gewoon Planet.

Maar feit blijft dat het moet met de functie Multilink.

Deze tekst is van Wanadoo (NL). Ik ga ervan uit dat Wanadoo France op dezelfde manier moet.

Hoe kan ik inbellen met een dubbele ISDN-lijn?Bij inbellen via een dubbele ISDN-lijn worden alle kosten dubbel in rekening gebracht. Zowel het starttarief als de kosten per minuut. Voor het instellen van dubbel inbellen via ISDN verwijzen wij u graag naar de volgende informatie:
> Wanadoo Instellingen voor uw inbelverbinding

U kunt alleen met Wanadoo Free, Budget 30% en Budget 10% verbinding maken met een dubbele ISDN-lijn (via multilink). Het is technisch niet mogelijk dit te doen met Wanadoo Smartpack30 en Smartpack15.
Of inbellen via een dubbele ISDN-lijn (multilink) bij u mogelijk is hangt ook af van de specificaties van uw ISDN-modem. Raadpleeg voor meer informatie hierover de leverancier van modem.

Hieronder vindt u een algemene instructie voor het instellen:
Ieder kanaal heeft een snelheid van 64kb per seconde. Het is mogelijk om beide kanalen tegelijk voor data-verkeer te gebruiken zodat u een dubbele snelheid (128kb per seconde) kunt behalen bij een internetverbinding. Het koppelen van beide kanalen word Channel Bundling genoemd. Om dit te gebruiken is het noodzakelijk dat u minimaal beschikt over Externe toegang versie 1.3 of Windows 98 of later (Windows 95 gebruikers kunnen de website van Microsoft raadplegen).

1) Ga naar Deze Computer.
2) Ga naar Externe Toegang.
3) Ga met rechtermuisknop naar de Wanadoo verbinding.
4) Ga naar Eigenschappen.
5) Bij het onderdeel Verbinden via, dient één van uw eerste ISDN-kanalen te zijn geselecteerd (dus geen modem), meestal aangegevenmet channel 0,1 of A.
6) Ga naar tabblad Multilink (Bij Windows 95 kiest u de knop Instellingen).
7) Kies voor Gebruik extra apparaten en kies Toevoegen.
8) Kies nu tweede ISDN-kanaal, meestal aangegeven met channel1,2 of B.
9) Vul het inbelnummer van Wanadoo in (afhankelijk van abonnement).
10) Kies drie maal OK.Na het instellen kunt u kiezen voor enkel- of dubbellijns inbellen.
- Start Internet Explorer op en maak een inbelverbinding via Wanadoo.
- Rechts-onderaan de statusbalk ziet u nu een klein icoon dat aangeeft dat u verbonden bent.
- Dubbelklik op dit icoon.
- U ziet nu hoeveel kanalen in gebruik zijn.
- Kies Details.
- Kies Doorgaan om het tweede kanaal te activeren.
- Kies Stand-by om het tweede kanaal te deactiveren.
- In het venster boven ziet u de verbindings-snelheid en het aantal apparaten veranderen.
 
Laatst bewerkt:
Heb XP.
Heb Wanadoo.fr en 9online.fr. (Deze laatste biedt internet illimité -hoe zeg je dat in het Nederlands, 24/24 uur voor een vaste prijs- aan.)
M'n e-mail zit bij Wanadoo.
Op het ogenblik lukt het me 'bijna' niet -één keertje wel! waarom begrijp ik natuurlijk niet- om e-mail te verzenden. De e-mail komt wel binnen en dat gebeurt via de andere provider geloof ik. Ook als ik verbind met Wanadoo lukt het niet e-mail te versturen.
 
Ik heb mijn bericht inmiddels aangepast. Er staat een hoop extra info over wanadoo. FR - NL lijkt me dezelfde instellingen.


Illimité is ongelimiteerd denk ik. (Frans is ook al weer wat jaren geleden:D )

De provider waarmee je inbelt kan je mee verzenden (dus smtp op de inbelprovider zetten)

Ik neem aan dat jouw Frans wel goed is. Je kunt ook googlen op "wanadoo France multilink".
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968
De provider waarmee je inbelt kan je mee verzenden (dus smtp op de inbelprovider zetten)
Aha! Ik heb bij mijn e-mailaccount de smtp van de inbelverbinding (9online.fr) gezet. Dit was je suggestie hè? En dit werkt!
Nu nog even kijken naar die multilink (hoewel ik bijna zeker weet dat Wanadoo.fr daar niet aan doet.)
Voorlopig hartelijk dank!
 
Dus in principe hoef je maar 1 provider te gebruiken. Multilink is handig als je iets wilt downloaden, maar de kosten kunnen er oplopen. Verbinding maken is voor 2 lijnen (starttarief dus) en de tikken ook.

Bij ons liepen vroeger de kosten hoog op.

Maar je wens om je oude mailadres te behouden lukt in ieder geval.:thumb:
 
(Heb weer eens geen notificatie van laatste bericht van Tanja gekregen!)

Ja. Prima deluxe!
Nogmaals bedankt.
 
Geen notificatie gekregen? Heb je bij helpmij nu het juiste emailadres ingevuld? Bij "profiel" "aanpassen van de instellingen" Ik denk dat je die van Wanadoo moet hebben, die staat als het goed ik bij je inkomende mail.
 
Het is zo af en toe dat ik de e-mailnotificatie niet werkt. Heb wel alles goed ingevuld staan. Is probleempje van Helpmij, eh... de server van Helpmij, denk ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan