2 keer een netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

franklel

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2004
ik heb in me pc 2 keer een netwerk kaart en ook twee verschillende netwerken ik heb een kabel tussen een buurjongen en gewoon thuis ik wil bij me buur jongen in het netwerk maar geen internet van hem omdat mijn internet sneller is hoe kan ik er voor zorgen dat ik gewoon internet krijg van mijn netwerk thuis.
als ik zijne uitschakel ga ik autopmaties weer naar mijn eigen verbnding
helpmij!!!

internet explorer -> extra -> internet opties -> connecties -> LAN instellingen en daar IP van je router invullen

dat zou volgens mij moeten werken, ik weet het niet zeker ik ben geen internet/netwerk expert!

hoe zit je trouwens verbonden met je buurjongen aan zijn kant? in een router of 2e netwerkkaart?

waar je ook eens zou kunnen kijken is bij internet opties -> verbindingen en als daar 2 verbinden staan aangegeven 1 te verwijderen, of juist de goeie erin te zetten en de foute weg te halen.

Hebben de beide netwerken dezelfde ip-reeks? Want dan gaat het niet werken.

Als ze twee verschillende reeksen hebben (192.168.1.x en 192.168.2.x bijvoorbeeld), dan moet je voor het netwerk van je buurjongen een vast ip-adres geven, dus geen dhcp. Moet je wel even overleggen met je buurjongen welke je kan gebruiken, omdat hij anders misschien conflicten krijgt met zijn pc's.
Maar dan moet je bij die instellingen geen default gateway opgeven. Dan gaat ie alleen voor dat netwerk via die kaart, en voor al het andere gebruikt ie dan je kaart, die aan het eigen netwerk hangt.
Dit omdat daar wel een default-gateway ingesteld staat.

Dan zou het logischerwijs moeten gaan werken.
Succes, en nog vragen? Stel ze gerust ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan