2 keer een padverwijzing gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijger81

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2010
Hallo,

ik heb deze werkende code:

FOR /F "TOKENS=*" %%i in (c:\doel.txt) do xcopy /y /e "C:\BRON\copy\*.*" "%%i" >NUL
In doel.txt staat een pad (c:\album). Door de batch te starten wordt hetgeen uit c:\bron\copy gekopieerd naar de map c:\album.

alleen nu probeer ik voor elkaar te krijgen dat C:\bron\copy ook in een txt bestandje kan komen te staan.
dus eigenlijk zoiets:

FOR /F "TOKENS=*" %%i in (C:\doel.txt) do xcopy /y /e "FOR /F "TOKENS=*" %%i in (c:\bron.txt) "%%i" >NUL
In bron.txt staat dan C:\bron\copy.
maar dat werkt niet.

wie kan mij op weg helpen.

Je wilt de tekst "C:\bron\copy" als een regl in het bestand C:\doel.txt hebben? Dat kan als volgt:
echo C:\bron\copy >> C:\doel.txt

Nee dat bedoel ik niet. Ik wil dat de map dat in c:Bron.txt staat gekopieerd wordt naar de map die in c:doel.txt staat. Dus die txt bestandjes zijn alleen voor de padverwijzing

Makkelijker is natuurlijk om: Xcopy /y /e "c:\bron\copy\*.*" "c:\album" te doen, maar dat wil ik juist niet.
Het moet worden: xcopy /y /e "de map die in c:\bron.txt wordt genoemd" "de map die in c:\doel.txt wordt genoemd"

In bron.txt staat voordat ik de batch uitvoer dan bijv c:\elton john
in doel.txt staat voordat ik de batch uitvoer dan bijv c:\musicalbum.
de map elton john wordt door het uitvoeren van de batch gekopieerd naar de map c:\musicalbum

Hallo mensen,
Reacties blijven uit. Dus waarschijnlijk is het dus niet mogelijk? Of weten jullie het ook niet?

Met DOS opdrachten kun je niet de input voor een opdracht uit een bestand lezen. Wat je wilt doen kan wel allemaal in VB Script en die taal is ook op ieder PC aanwezig.

Niet te snel opgeven Edmoor. Na flink wat puzzelen: Deze werkt!
FOR /F "tokens=1,2 delims=," %G IN (C:\doel.txt) DO md "%H" & xcopy /y /e "%G" "%H"

In doel.txt:
c:\bron\copy,c:\album

Weet jij de code ipv: tokens=1,2 delims zodat ik de onderstaande opbouw krijg in doel.txt:?
c:\bron\copy
c:\album

Ik moet bekennen dat ik zelf wat makkelijker een programmeertaal erbij pak. Zo diep heb ik me nooit met DOS opdrachten bezig gehouden. Mijn antwoord op je vraag is dus, nee, daar kan ik je helaas niet mee helpen.

Hoi Edmoor.

In ieder geval bedankt dat je meedenkt.
Mijn code werkt nu wel maar....
Dit stukje:
xcopy /y /e "%G" "%H"
Zorgt ervoor dat de inhoud van C:\bron\copy wordt gekopieerd naar C:\album.
Kan het ook op een manier dat de map copy wordt gekopieerd naar C:\album en niet alleen de inhoud van de map copy? Het ligt niet aan "%G" "%H". heb ik getest.
Ik heb het al geprobeerd met MOVE dat werkt wel, maar dan wordt de map C:\bron\copy verplaatst en dan verdwijnt hij van zijn huidige ocatie en dat wil ik niet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan