2 keer XP geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vspec

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Berichten
5
Hello
Ik ben een nieuwe gebruiker en heb geprobeerd eerst te zoeken op dit forum om wellicht al een antwoord op mijn vraag te vinden. Wellicht niet goed gezocht dus ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb namelijk XP opnieuw 'moeten' installeren en ik heb gekozen voor een installatie in dezelfde folder als de eerste keer. Echter bij het opstarten krijg ik nu de keuze tussen ' mijn eerste en mijn nieuwe installatie' .

Dit is op zich niet zo erg maar het systeem werkt daarnaast ook niet super, waarschijnlijk doordat er toch twee systemen geinstalleerd zijn.

Weet iemand hoe ik de oude kan verwijderen / wat ik allemaal moet verwijderen en waar?

Alvast bedankt

thks
 
nee nee niet opnieuw installeren... dit gebeurd vaker wacht ik zoek even de oplossing voor je
 
oke en hier istie dan:

1. Ga naar Start en klik op Uitvoeren
2. Vul daar het volgende commando in: “sysdm.cpl” (zonder aanhalingstekens)
3. Kies voor het tabblad Geavanceerd
4. Druk op de knop Instellingen onder het kopje ‘Opstart- en herstelinstellingen’

De eenvoudigste methode is om het vinkje voor “Lijst met besturingssystemen .. seconden weergeven” uit te vinken, en twee keer op Ok te klikken. Zo zet je dual boot loader uit, maar Windows XP Professional is niet uit de boot loader verwijderd. Als je dat wel wilt doen:

5. Druk op de knop Bewerken

In een tekstdocument zie je de inhoud van het boot.ini-bestand, dat er waarschijnlijk in dit geval zo uit ziet:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP Home" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Windows XP Professional" /fastdetect

6. Pas dit bestand aan zodat je dit overhoudt:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home" /fastdetect

7. Sla het bestand op en klik twee keer op OK


LET OP VERWIJDER WEL DE GOEDE REGEL!!!! dus het operating systeem dat je eraf hebt gegooid moet je verwijderen en die andere laten staan!

Dit lost je probleem op ;) (verder staat xp er neit dubbel op waarschijnlijk werkt namelijk 1 van de 2 opties helemaal niet meer bij jouw)
 
oke en hier istie dan:

1. Ga naar Start en klik op Uitvoeren
2. Vul daar het volgende commando in: “sysdm.cpl” (zonder aanhalingstekens)
3. Kies voor het tabblad Geavanceerd
4. Druk op de knop Instellingen onder het kopje ‘Opstart- en herstelinstellingen’

De eenvoudigste methode is om het vinkje voor “Lijst met besturingssystemen .. seconden weergeven” uit te vinken, en twee keer op Ok te klikken. Zo zet je dual boot loader uit, maar Windows XP Professional is niet uit de boot loader verwijderd. Als je dat wel wilt doen:

5. Druk op de knop Bewerken

In een tekstdocument zie je de inhoud van het boot.ini-bestand, dat er waarschijnlijk in dit geval zo uit ziet:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP Home" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Windows XP Professional" /fastdetect

6. Pas dit bestand aan zodat je dit overhoudt:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home" /fastdetect

7. Sla het bestand op en klik twee keer op OK


LET OP VERWIJDER WEL DE GOEDE REGEL!!!! dus het operating systeem dat je eraf hebt gegooid moet je verwijderen en die andere laten staan!

Dit lost je probleem op ;) (verder staat xp er neit dubbel op waarschijnlijk werkt namelijk 1 van de 2 opties helemaal niet meer bij jouw)

Super! Enorm bedankt!
 
vervolg...

Mijn systeem is nog steeds 'vreemd / onstabiel'..... een aantal klachten die ik nu heb (en nooit heb gehad; PC is slechts 3 maanden oud en niet / nauwelijks gebruikt maar werkt niet meer super na herinstallatie van XP):


- systeem start soms opeens automatisch opnieuw op? (ik weet het niet zeker; maar volgens mij al een paar keer als azureus actief is)
- azureus sluit soms automatisch af?
- installeren van games: loopt vast terwijl het gewoon originele games zijn die het altijd gedaan hebben (bijvoorbeeld bij installeren van 'audiostreams')

- na een vastloper / crash / automatische herstart (zoals hierboven beschreven) duurt het soms echt enorm lang voordat windows geheel opgestart is. De taakbalk rechtsonder vertoont soms minutenlang niet de geluidskaart / firewall / netwerk etc icoontjes en ik kreeg een zandloper bij de 'start' en moet echt wachten tot vervolgens 'opeens' wel alles geladen is.

Iemand nog enig idee? Zou super zijn. Hieronder een log van Hijack en een log van mijn startlist. Wellicht dat een kenner hier (wel?) vreemde dingen aan ziet..

THks!!


< hijack >
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 21:20:39, on 3-9-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.20627)
Boot mode: Normal
 
Laatst bewerkt door een moderator:
uhm wat ik zou doen is

start ---> uitvoeren ----> "msconfig" (er verschijnt daarna een nieuw scherm) ----> "opstarten"

en bekijk de lijst mogelijk staat er iets tussen dat je neit wilt zoiezo kun je hier zorgen dat je pc sneller opstart door dingen uit te zetten (die je niet nodig hebt)

verder run even een goede virusscanner zoals kaspersky / nod32.
 
Hoi !


HijackThis-logjes worden hier net meer nagekeken !

Ga even hier: http://www.nucia.nl/forum/vbarticles.php?do=article&articleid=25 naar toe en lees vooral de gebruiksaanwijzing !


Greetz,

Harry.

De pc is gewoon traag omdat er in prenciepe 2 besturingssystemen opstaan.
Als je de bootscherm uitzet(waar je kan zien welke besturngssystemen eropstaan) is je oude windows niet weg maar dan kan je gewoon niet meer kiezen, das alles.

Als je die traagheid weg wil zal je je schijf moete formateren en een back-upje nemen
 
er zullen inderdaad ook gewoon wat dingen fout zijn doordat je hem eroverheen heb geplant... je dient altijd:

1. of in een andere map windows te installeren als de eerste installatie
2. formatteren en dan pas installeren
 
Ok thks.

Ik wil e.e.a. best formatteren maar wil daarbij graag van mijn huidige C schijf een deel D schijf maken waar ik wat backup op zet. Via control panel -> computermanagement -> disk management zou dit moeten lukken maar dit gaat niet (de optie waarmee dit kan (partition) is geen actie functie (licht grijs) als ik er met de rechtermuis op klik).
Ook via de msdos prompt lukt het niet.

Zijn er tools die jullie aanbevelen / tips over hoe ik dit als eerste wel doe?

Thks
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan