• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 kleine aanpassingen in een bestaande code (mail met VBA)

• Onderwerp starter Onderwerp starter adile
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

adile

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2014
Goedenavond,

Ik heb stukje van een code die ik wil aanpassen.

Dit is een deel van een tekst in een mail. daar wil ik 2 dingen mee:
1 Het dode gedeelte, cells(2,24) dat gedeelte staat op een andere sheet genaamd Data, hoe pas ik dat gedeelte aan zodat hij de info uit de andere sheet haalt en niet uit de actieve sheet?
2 het gedeelte in het blauw, wil ik ook wanneer ik de mail verzend in het blauw hebben, ik merk dat het niet gaat met (.Font.ColorIndex = 5). hoe moet dit wel?

Alvast bedankt weer. :o

Code:
      .to = "Voorbeeld@gmail.com"
.Subject = "ER Report " & Cells(2, 8) & " " & Cells(22, 21)
.Body = Sheets("Data").Cells(1, 24) & "," & vbCrLf & vbCrLf _
& "Bijgevoegd het Report: " & Cells(2, 8) & " dat plaats heeft gehad op " & Cells(22, 21) & " om " & Format[COLOR="#FF0000"](Cells(2, 24)[/COLOR], "hh:mm") & " uur." & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf _
& "_______________________________________ " & vbCrLf _
& [COLOR="#0000FF"]"Deze zin moet blauw worden"[/COLOR].Font.ColorIndex = 5 & vbCrLf & vbCrLf _

Adile

Hier zie ik geen dode gedeelte. :rolleyes:
Code:
[COLOR=#ff0000]set data =   Sheets("Data")[/COLOR]
   .to = "Voorbeeld@gmail.com"
.Subject = "ER Report " & Cells(2, 8) & " " & Cells(22, 21)
.Body = [COLOR=#ff0000]data.[/COLOR]Cells(1, 24) & "," & vbCrLf & vbCrLf _
& "Bijgevoegd het Report: " & Cells(2, 8) & " dat plaats heeft gehad op " & Cells(22, 21) & " om " & Format([COLOR=#ff0000]data.Cells(2, 24)[/COLOR], "hh:mm") & " uur." & vbCrLf & vbCrLf & vbCrLf _
& "_______________________________________ " & vbCrLf _
& "Deze zin moet blauw worden".Font.ColorIndex = 5 & vbCrLf & vbCrLf _

Dan zou het geheel in .HTMLBody moeten vrees ik.

Sorry ik bedoelde rode gedeelte natuurlijk,

Ja dat gedeelte dat ik uit de sheet (data) moest halen is gelukt bedankt daarvoor.
Als dat het in kleur niet gaat, dan zal ik het zonder kleuren moeten doen want ik ben al blij dat ik dit heb,
het had alleen een stuk netter geweest. dat .HTMLBody heb ik namelijk al helemaal geen kaas van gegeten.

Dank voor je hulp Harry. :thumb:

Adile

Graag gedaan Adile.

Even Googlen op .HTMLBody.
Is hier op het forum vaak aan de orde geweest.
Het zal even zoeken worden naar de juiste kleur, maar moet te doen zijn (denk ik).

Goedenavond,

Ik heb een beetje zitten puzzelen en het is me gelukt, ik krijg alleen de info uit de ranges niet in mijn mailtje, terwijl dat bij body wel gewoon lukte.
nu krijg ik gewoon Data.Cells(1, 24) en Cells(20, 59) te zien in het mailtje.

weet iemand hoe dit op lossen?

Alvast bedankt.

Code:
.HTMLBody = "<font Face = ""Arial""> [COLOR="#FF0000"]Data.Cells(1, 24) [/COLOR]</font><br><br>" _
        & "<font Face = ""Arial"">Bijgevoegd het ER Report: " & Cells(2, 8) & " dat plaats heeft gehad op " & Cells(22, 21) & " om " & Format(Cells(2, 50), "hh:mm") & " uur.</font> <br><br><br>" _
        & "<font Face = ""Arial"" color=""orange""><b>_______________________________________</b></font> <br>" _
        & "<font Face = ""Times new roman"" color=""orange""><b>Real estate</b></font> <br><br>" _
        & "<font Face = ""Arial"" color=""blue""><b>With kind regards,</b></font> <br><br>" _
        & "<font Face = ""Arial""color=""blue""><b> [COLOR="#FF0000"]Cells(20, 59)[/COLOR] </b></font>" _

Adile

Code:
.HTMLBody = "<font Face = ""Arial"">[COLOR="#FF0000"]" &[/COLOR] Data.Cells(1, 24) [COLOR="#FF0000"]& "[/COLOR]</font><br><br>" _
        & "<font Face = ""Arial"">Bijgevoegd het ER Report: " & Cells(2, 8) & " dat plaats heeft gehad op " & Cells(22, 21) & " om " & Format(Cells(2, 50), "hh:mm") & " uur.</font> <br><br><br>" _
        & "<font Face = ""Arial"" color=""orange""><b>_______________________________________</b></font> <br>" _
        & "<font Face = ""Times new roman"" color=""orange""><b>Real estate</b></font> <br><br>" _
        & "<font Face = ""Arial"" color=""blue""><b>With kind regards,</b></font> <br><br>" _
        & "<font Face = ""Arial""color=""blue""><b>[COLOR="#FF0000"]" &[/COLOR] Cells(20, 59) [COLOR="#FF0000"]& "[/COLOR]</b></font>" _
Een kind kan de was doen.

Timshel,

Helemaal top! hij werkt,
dank je wel man.

Adile

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan