2 Koelers 1 CPU?

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwabber123

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2011
Ik heb een vraagje, als ik Sony Vegas gebruik, en de film ga opslaan, dan stijgen mn PC tempraturen tot de 60graden,

Zou ik hiermee 2 koelers op 1 processor kunnen zetten?

Bijvoorbeeld de onderste blaast naar de processor, en dan NOG 1 erop die het zelfde doet, zou dit werken?
Ik heb nog 1 molex aansluiting, dus ik zou mijn oude koeler van 80mm er wel weer op kunnen doen,

Iemand hier ervaring mee?

EDIT : Ik heb nu 2 dezelfde koelers van Hama 80mm, de 1ste staat erop met schroefjes en de 2de heb ik erop zitten met 4 tie rips :P Allebij op 2700 - 2800 rpm, Idle op 18° Gaming op 35 - 45°
Nu nog een andere voeding van 750watt en ik ben KLAAR!
Bedankt voor jullie hulp allemaal!!

Laatst bewerkt:
60 graden is niet veel.
Het komt vaak genoeg voor dat 60 graden zelfs de idle temperatuur is.

Als je cpu rond de 80/90 graden komt, dan moet je gaan kijken voor betere koeling.
In dit geval lijkt alles in orde.

Sony Vegas is een zwaar programma, een sterke processor is hier goed voor. Jouw temperatuur is inderdaad een beetje aan de hoge kant maar niet te hoog. Welke koeler heb je ? Als je een Stock koeler heb kan je deze vervangen door bijvoorbeeld een Scythe Mugen 2 op deze koeler kan je 4 koelers hangen 12cm volgens mij.

Sony Vegas is een zwaar programma, een sterke processor is hier goed voor. Jouw temperatuur is inderdaad een beetje aan de hoge kant maar niet te hoog. Welke koeler heb je ? Als je een Stock koeler heb kan je deze vervangen door bijvoorbeeld een Scythe Mugen 2 op deze koeler kan je 4 koelers hangen 12cm volgens mij.

Mijn processor is wel OK. de nieuwste Phenom serie tot nu toe ( AMD Phenom II X6 1100T 3.3Ghz Turbo @ 3.7Ghz, de koeler is een Hama 80mm CPU Cooler 2700rpm
Op Idle staat mijn PC rond de 25+ - -30graden...

Ik zal eens kijken naar die Scythe,,

das een goede temp en je hebt OC aan staan dus is dit vrij normaal
60C kan die cpu goed hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan