• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 kolommen in Excel, plakken in 1 kolom Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

862561

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
L.S.

Mijn vriendin heeft een groot probleem waar ik zo 1..2..3.. niet uitkom.

Haar leerlingenlijst van de basisschool staat in 2 kolommen in Excel. De tabel waar de rapportpunten in moeten komen staat in Word en heeft maar 1 kolom.
Hoe kan ik de 2 kolommen uit Excel samenvoegen in Word, zodat deze in die ene kolom in Word passen.

Bij het gewone en speciaal plakken over meerdere rijen vervalt 1 kolom. Of alles (meerdere 'excel-rijen') komen in 1 cel in Word te staan. Misschien is het antwoord zo eenvoudig dat ik er simpelweg overheen heb gekeken. Wie kan mij helpen?

Ivm met de privacy kan ik de leerlingenlijst niet toevoegen.

Groeten 862561

Een leerlingenlijst met jantje, pietje en marietje kan veel verduidelijken

Een leerlingenlijst met jantje, pietje en marietje kan veel verduidelijken

Bedankt brandernl voor je reactie. Zoals aangegeven is het niet de bedoeling de leerlingenlijst (speciaal basisonderwijs) op het internet te plaatsen ivm privacy.

Ter verduidelijking. Het gaat om een lijst waarin onder andere de voor- en achternamen staan.

Kolom A: De achternamen
Kolom B: De voornamen

De kolommen zijn te sorteren op naam en op achternaam, maar ook op klassennummer. Het is de bedoeling dat alle leerlingen uit 1 klas met naam en toenaam in een Word tabel komen te staan. Het gaat dus om een 15-tal rijen met twee kolommen (in Excel) die in Word moeten komen in 15 rijen samengevoegd in 1 kolom.

Gr 862561

Ik bedoelde dat je een voorbeeld stuurt met natuurlijk niet de echte namen.
De oplossing klinkt meer als afdruk samenvoegen vanuit Word.
Dus je basisgegevens in Excel en dan met Word de gegevens ophalen en opmaken.
In Word >Extra>brieven en verzendlijsten>Wizard afdruk samenvoegen

zet in kolom C de forumule:
Code:
=A1&" "&B1
En kopieer deze formule naar Word.

Popino en Brandernl,

Heel hartelijk bedankt! Dit gaat werken.

Gr. 862561

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan