• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 kolommen met elkaar vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renatevg

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2011
Beste lezers/helpers,

De vraag lijkt makkelijk, maar is het helaas niet;

Ik heb in kolom B en C datums staan, deze komen deels overeen. Wat ik precies wil is het volgende, per groepering van kolom A, dus per uniek nummer, kijken welke data van kolom B overheen komt met Kolom C. Deze zou ik graag eruitfilteren, of juist kopieren naar ander tabblad, en de data die niet overeenkomt ook dan eruit kunnen filteren/kopieren naar andere tabblad.

Dus kort gezegd, per uniek nummer staan in kolom B en C datums, en die wil ik met elkaar matchen (dus kolom b met C per uniek nummer)Bekijk bijlage Kopie van Voorbeeld data.xlsx

Wie kan mij helpen?

Ik heb voorbeeldje in de bijlage gedaan met wat ik zou willen,

alvast bedankt!

Renate,

volgens mij op basis waarvan heb je besloten om de vette vcellen vet te maken?

Waarom B3 en C2, C3 en C7 niet vet gemaakt?

Omdat ik B en C wil vergelijken, aangezien datums uit kolom B zijn geimporteerd van een bestand en kolom C zijn geimporteerd uit een bestand. Heb deze dus wel kunnen op basis van het eerste unieke nummer op een regel kunnen krijgen, alleen de datums niet...snap je?:thumb::love:

Renate,

betekent dit dat je oorspronkelijk twee imports hebt bestaande uit een kolom met een uniek nummer en een kolom mat datums?

Zo ja, kun je dan een bestandje posten waarin die gegevens voorkomen?

Als ik je vraag lees in de tabel, is het misschien niet gewoon een kwestie van filteren op datum? dan staan de nummers erbij...

ja dat ***t niet helemaal met een filter, want je wilt per categorie(uniek nummer) een kruisvergelijking maken...

Renate,

je hebt nog niet gereageerd op mijn vraag uit #4:
betekent dit dat je oorspronkelijk twee imports hebt bestaande uit een kolom met een uniek nummer en een kolom met datums?

heee Heijjaa, dat is helaas niet zo, denk dat het een handmatige oplossing gaat worden:D

heee Heijjaa, dat is helaas niet zo, denk dat het een handmatige oplossing gaat worden:D

Renate, ik heb een oplossing met hulpkolommen en tellers.
zie bijlage
Bekijk bijlage dubbele_datums_uit_SAPlijsthalen_per_projectnummer.rar
ik hoop dat de bijlage zichtbaar is (moest voor het eerst inzippen enzo)

met de zoektocht naar dubbele datums wordt in de 15 regels boven een datum gekeken of er een match is, en 15 regels beneden. (projectnummer&"#"&datum)

Haal de 19 blanko regels boven de eerste datum niet weg...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan