• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 kolommen samenvoegen in 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

JVLDR

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2017
Dag allen,

Zie voorbeeldbestandje. Ik heb 2 kolommen getallen naast elkaar, welke ik wil samenvoegen in 1 Kolom. Het idee is dat als er, gegeven een bepaalde rij, er in kolom B een getal staat, het getal in Kolom A wordt overschreven door dit betreffende getal. Indien er géén getal in kolom B staat, dan blijft het getal in Kolom A staan.

Dus: a1 moet 45 worden, maar A5 mag gewoon 407 blijven.

Ik heb nog veel meer van dit soort rijen dus zoek een handige manier om dat te "kopieren, plakken". Heb al zitten stoeien met oa. plakken speciaal, selecteren speciaal, en het er uit filteren van lege cellen. Het lijkt me dat de oplossing vrij voor de hand moet liggen, maar ik kom er helaas niet uit.

Hartelijk dank alvast!

Bekijk bijlage kopierenplakken.xlsx

Dat is hem. Die optie is niet zichtbaar als je via je rechtermuisknop naar plakken speciaal gaat, maar wél als je via het lint naar plakken speciaal gaat. Helemaal over het hoofd gezien, thnx voor het snelle antwoord!

1 keer geleerd, nooit meer vergeten: control+alt+v. Ook in Word, Powerpoint, Outlook, ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan