• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 kolommen samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

teddybeer1

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2002
Hai,

Ik zit met een enorm adressenbestand waarbij de straatnaam en het huisnummer in aparte kolommen naast elkaar staan. Is er een eenvoudige manier om deze twee zodanig samen te voegen dat er in 1 kolom alle straatnamen <spatie> huisnummers komen te staan?

Alvast heel erg bedankt!

Met het & teken.
vb:

A1=straat
B1=nr

Code:
=A1&B1

geeft: straatnr

wil je er ook nog een spatie tussen, doe dan:

Code:
=A1&" "&B1

Maar kan dat ook voor een hele tabel in 1 keer? Ik heb te maken met adresbestanden van 1000 adressen :confused:

formule doortrekken naar beneden.
Als je de formule neerzet in C1, dan kun je ook dubbelklikken op de vulgreep. Dat is het zwarte vierkantje onderaan de actieve cel.

Stel ik sta in Cel D212 (straatnaam) en Cel E212 (huisnummer)

Hoe kan ik de formule intypen? En dat weer doortrekken naar beneden? Als ik op fx klik verschijnt een scherm waarin ik een bepaalde rekenformule moet uitkiezen?

(Ben echt een leek wat dat betreft)

Blijf in die rij en ga naar de cel waar de samengevoegde tekst moet komen.

In die cel zet je dit:

=C212&" "&D212

Doe Enter.

Sleep nu de vulgreep naar beneden tot de laatste rij in jouw tabel. Bv. tot rij 1000.

Wigi

FAN-TAS-TISCH!!! helemaal top!

Nog 1 vraagje, nu ik toch bezig ben...Hoe ziet de formule eruit voor drie kolommen? Ik heb ook een rijtje met bijvoorbeeld 3 kolommen:

A van den Heuvel

Met welke formule krijg ik die aan elkaar in 1 kolom met een spatie ertussen?

En hoe haal ik de losse kolommen weg zonder dat ik de nieuwe samengevoegde kolom wis?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan