• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 kolommen vergelijken, data laten zien die niet voor komt in de andere kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

kruijfie

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2008
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een formule waarmee ik de kolommen kan vergelijken. de bedoeling is dus dat als er in kolom 1 data staat die niet in kolom 2 staat moet die de data weergeven. Dit ook andersom wanneer er data in kolom 2 staat die niet in 1 staat moet die de data ook weergeven.

Voorbeeld zal het waarschijnlijk wat duidelijker maken.

Wat ik al geprobeerd heb, en opzich ook wel werkt is deze formule:
Code:
=IF(ISERROR(MATCH(B3; $A$1:$A$11; 0));B3; "")

Hij werkt wel maar ik krijg allemaal legen cellen er tussen door, dit wil ik graag niet.
Ik heb geprobeerd om met matrix formules iets te doen, andere combinaties van functie maar ik krijg het niet voor elkaar.

Iemand hier een idee\geniale ingeving?
Alvast bedankt!

Bijlagen

Richard , ik begrijp de vraag anders ;)
Code:
de bedoeling is dus dat als er in kolom 1 data staat die niet in kolom 2 staat moet die de data weergeven. Dit ook andersom wanneer er data in kolom 2 staat die niet in 1 staat moet die de data ook weergeven.
Ik heb dus jouw formule ( leegwaarde ) gewisseld , de TS zal wel uitmaken wat het nu juist moet zijn .

Bijlagen

Beste kruijfie ;)

in cel C2

=ALS(AANTAL.ALS($A$2:$A$11;B2)=0;A2;"")

in cel D2

=ALS(AANTAL.ALS($B$2:$B$11;A2)=0;B2;"")

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
Beste kruijfie ;)

In het Engels wordt dit dan:

in cel C2

=IF(countif($B$2:$B$11)=0;B2;"")

in cel D2

=IF(Countif($A$2:$A$11)=0;A2;"")

Groetjes Danny. :thumb:

Hallo Danny,;)
in cel C2 > formule voor B2 en in cel D2 > formule voor A2 ook gelet op de vraag van TS , wat hij niet of wel wil zien ;)
Mits de voorbeeldjes zet de formule zich om naar de taal van gebruiker tenzij het een macro is .

Zover kreeg ik het ook voor elkaar, misschien was mijn vraag niet duidelijk maar wat ik graag zou willen is dat het netjes onder elkaar komt te staan zonder de lege cellen er tussen,

Zie het nieuwe voorbeeld.

Wanneer jullie het in het nederlands de formules maken en ik open het in mijn Engels office veranderd die de functies en dergelijke mee ;) maar toch bedankt Danny.

Jullie reageren zo snel dat ik mn bericht elke keer weer moet aanpassen, thanks ;)

Bijlagen

Ja dat is super dat is wat ik zocht, gaat waarschijnlijk even duren voordat ik de formule snap maar dat gaat me wel lukken :)

die hulpkolommen kan ik verbergen, misschien kan ik die nog in de formule zelf onderbrengen.. In iedergeval kan ik weer ff lekker gaan spelen ermee.

Super bedankt voor jullie input allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan