2 laptop schermen verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert19

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2007
ik denk niet dat het kan maar ik stel de vraag toch maar.
ik werkte altijd met een groot beeldscherm in mijn woonkamer die ik ook regelmatig aansloot op mijn laptop. Dat scherm was nogal opzichtig in de woonkamer dus heb het weggehaald, maar ergens mis ik het toch omdat het handig was het te gebruiken als tweede scherm
ik zit ook regelmatig naast mijn prive laptop met een zakelijke laptop, waarbij een tweede scherm handig zou zijn. Nu vroeg ik me af, is het mogelijk om twee laptops op elkaar aan te sluiten, zodat je 1 van de laptops als tweede scherm zou kunnen gebruiken.
Ik denk niet dat het gaat, omdat elke laptop altijd zijn eigen scherm gebruikt.
Maar goed, niet geschoten is altijd mis, dus ik stel de vraag toch maar.

Het blijft lastig, een groot scherm in de kamer is heel praktisch, maar aan de andere kant neemt het veel ruimte in beslag.

Anyway misschien heeft er iemand een tip, waardoor ik toch wat kan met de twee laptop schermen.

Volgens mij is dat helaas niet mogelijk. Komt omdat vrijwel elke laptop alleen een beeld uitgang, en niet ingang heeft.

@Robert,

Toch maar een 'gewoon' beeldscherm' en daar beide laptop's op aansluiten .... ?

@Robert,

Toch maar een 'gewoon' beeldscherm' en daar beide laptop's op aansluiten .... ?

tja dat had ik ook eerst via een kvm switch, en een toetsenbord erbij, dus nog meer spullen in het zicht..daar wil ik juist vanaf.
(maar aan de andere kant wil ik ook de praktische voordelen, tegenstrijdig ik weet het)

een gewoon scherm erbij zou kunnen, maar dan een laptop ervoor dat ook een scherm heeft is ook niet praktisch, en dat scherm moet open geklapt om te kunnen tikken op het toetsenbord of ik moet er weer een los toetsenbord bij zetten..hetgeen weer extra rommel geeft...

(ik zeur even hard op, neem me niet kwalijk, hoop dat er iemand eentip heeft

Hoi,

Ik gebruik 'hier' (bij mij thuis) een kvm (immers: Keyboad Video en Muis) voor zowel mijn 'gewone' pc áls m'n laptop ....
Laptopdeksel zo ingesteld dat ik die dicht kan klappen, zonder dat hij één of ander 'effect' heeft. De laptop blijft op het externe scherm gewoon werken, terwijl ik de deksel sluit en het scherm van de laptop op dat moment wordt uitgeschakeld ..... goed geregeld vind ik zelf en geen 'rommel' in de buurt.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik gebruik 'hier' (bij mij thuis) een kvm (immers: Keyboad Video en Muis) voor zowel mijn 'gewone' pc áls m'n laptop ....
Laptopdeksel zo ingesteld dat ik die dicht kan klappen, zonder dat hij één of ander 'effect' heeft. De laptop blijft op het externe scherm gewoon werken, terwijl ik de deksel sluit en het scherm van de laptop op dat moment wordt uitgeschakeld ..... goed geregeld vind ik zelf en geen 'rommel' in de buurt.

Die KVM switch heeft bij mij nogal wat kabellengte, aan beide kanten..en ik praat over een tafel in de woonkamer.
Dat ziet er niet geweldig uit, daarnaast ontkom je dan niet aan een los toetsenbord erbij.
Ik weet het, je moet keuzes maken. Het is het een of het ander.
Het liefst zou ik gewoon de toetsenborden van de laptops gebruiken en misschien het losse scherm erbij.

Een laptop of 2e pc als extra monitor gebruiken kan prima met het programma MaxiVista

http://www.maxivista.com/multi_monitor.htm

goede tip, werkt ook goed, alleen loop ik tegen een vervelend probleem aan dat mijn zakelijk laptop de vieuwer niet ziet van de prive laptop, dus kan ik de prive laptop niet als extra scherm gebruiken. Als ik de zakelijke laptop gebruik zit ik onder een WISE verbinding(beveiligde verbinding zegt maar) en die omgeving wordt de prive laptop niet gevonden(en dus ook de viewer van MaxiVista niet).
Erg jammer want de software zou echt een uitkomst voor me zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan