2 laptops samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ester123

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2012
Hallo,

Ik heb een vraagje en hoop dat ik hier goedzit.

Ik heb 2 'kapotte' laptops. 1 Heeft geen geluidskaart, dus ik kan geen muziek afspelen. En hij is erg langzaam.
De andere laptop heeft het altijd heel goed gedaan, maar door mijn eigen stomme fout heb ik alles geformateerd en nu doet hij helemaal niks meer.
Heb op het internet heel wat fora afgelezen om te kijken hoe ik hem kan maken, maar dat is dus niet gevonden.

Nu had ik het idee gekregen dat ik die 2 misschien samen kon voegen, en dan was het probleem opgelost.
Alleen 1 probleem: ik heb geen flauw idee of dat uberhaupt mogelijk is, aangezien het 2 verschillende laptops zijn! En als het al mogelijk is, heb ik ook geen idee hoe ik het zou moeten doen.

De laptop wat helemaal niks meer doet is een acer extensa 52200 en de langzame laptop zonder geluid een fujitsu siemens Amilo M1450G.

Ik hoop dat iemand hier mij op weg kan en wil helpen!

Groetjes

Hallo Ester123,

Het is niet mogelijk om zoals bij een desktop pc onderdelen uit te wisselen, tussen laptops. En al zeker niet als het 2 verschillende merken/types zijn.
Het lijkt me een beter plan om de acer, weer draaiend te krijgen door windows opnieuw te installeren.

Welkom op Helpmij.

Wat versta je onder "alles geformateerd en nu doet hij helemaal niks meer"? Wanneer je iets formatteert is het besturingssysteem weg en doet hij idd "niets" meer, totdat je er een cd/dvd met besturingssysteem indruk en die opnieuw installeert... Ik neem aan dat je dat al geprobeerd hebt?

@Roto

Onderdelen uitwisselen is wel degelijk mogelijk. De vraag is alleen: welke onderdelen komen voor uitwisseling in aanmerking. Hdd, geheugen... Ik kan er wel een paar opnoemen.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij.Nl

Dat gaat niet lukken wat je wil meestal is het geintregeerde geluidchip op moederbord en al zou het een losse zijn zou het toeval zijn als deze past .

@Modag, Dus het zomaar kunnen dat er wel een geluidchip in mijn laptop zit? Hoe zou ik deze dan aan de praat kunnen krijgen? Of begrijp ik je nu verkeerd...

en snijworst, Ik heb dat inderdaad al geprobeert, maar hij installeert windows7 niet opnieuw. En als ik de laptop gewoon wil opstarten staat er bootmgr.
Ik heb bij de setup alle partities geformateerd en als ik het goed herinner ook 1 verwijderd, ik kan ook geen herstel uitvoeren.

Ik dacht slim te zijn toen ik dat deed... zucht..:(

Oja, ik had ook ergens gelezen dat ik wel iets in de fujitsu zou kunnen plaatsen vanuit de acer, geheugenkaart? Zou dit kunnen kloppen? Waardoor de fujitsu ook sneller zou lopen in ieder geval.

Hoi,

Ja hoor daar zal dus gewoon ee geluidschip in zitten heb je al eens gekeken bij apparaat beheer op vreemde tekens?

Ps dat iets zou de het werkgeheugen kunnen zijn.

Ja ik heb daar al vaker naar gekeken.

Bij besturing voor geluid, video en spelletjes staat high definition audio-apparaat. Dit programma werkt correct.

Maar bij Overige apparaten, videocontroller staat een geel uitroepteken.

De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)

Er is geen stuurprogramma geïnstalleerd voor de gegevensset of het gegevenselement van het apparaat.

Klik op Stuurprogramma bijwerken om een stuurprogramma voor dit apparaat te zoeken.

Hoi,

Dan zal je eens van deze de videokaart driver opnieuw moeten proberen te installeren. ik zie dat hij niet helemaal opent je moet dus op xp klikken(neem even aan dat je dat Draait) en dan het rondje en dan komen de drivers te voorschijn.

Laatst bewerkt:
Ik heb gekeken, maar er staat bij besturingssysteem geen windows 7 tussen. Heb ik bij xp gekeken, maar daar zie ik ook geen videokaart..

Of heet het anders en kan ik gewoon van xp installeren?

Hoi,

Oke je hebt dus win 7 en daar is geen videokaart driver voor tenminste niet bij de siemens site Heeft alles wel gewerkt na de upgrade naar win 7? en nee de driver voor xp zal niet op win 7 werken.
Ps wordt hier graphic genoemd.

Laatst bewerkt:
Ik heb deze laptop gekregen van iemand, toen ik mijn acer niet meer aan de praat kreeg. Bij mij heeft het geluid het nooit gedaan.
Weet dus niet of hij het voor die installatie wel deed.

Hoi,

Heeft deze nooit gekeken of er wel win 7 op gedraaid kon worden. en dat geeft zo te zien dus problemen.

Hmm nee ik neem aan van niet, hij heeft net zo veel (weinig dus) verstand van de inhoud van computers als mij.

Deze laptop was toen een werklaptop wat in de kast lag en niet gebruikt werd..

Hoi,

Ja dan wordt het het de vraag welke ga je op gang helpen :D de acer of de siemens, misschien wel allebei dan is de vraag heb je nog een windows cd-rom het zij xp of win 7?

Haha het liefste de acer, ik denk dat die de beste inhoud heeft. Dit is volgens mij toch een oud beestje en wat traag en weinig geheugen. Ik heb daarnaast alleen een win7 cd. Wel een gekopieerde is dat, heeft het wel altijd gedaan..

Hoi,

De win 7 is de zelfde versie als die op de Acer hebt gestaan Zo ja staat onder op de Acer nog de win activatie code? Als dit het geval is zou je van de dvd op moeten kunnen starten en deze dan op nieuw installeren . Om hem van de dvd op te laten starten zal je in de bios de dvd speler even als first boot moeten zetten ,dit gaat door tijdens opstarten F2 in te drukken en dan bij de optie boot of zoiets de dvd speler als eerste moeten zetten

Ja dat heb ik al eens gedaan, maar als ik dan windows wil installeren geeft ie bij bestanden uitpakken op een gegeven moment een fout, dat hij niet kan installeren.

Hoi,
Tja wordt moeilijk zo we wonen wel beide in Limburg misschien een optie.

Nu wordt ie helemaal mooi, ik denk start nog eens op en kijk eens wat ie precies zegt.. Krijg ik nu de foutmelding missing operating system.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan