2 laptops verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendew

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2007
hallo, wij gaan volgende week maandag op vakantie en we nemen onze laptops mee voor als het slecht weer s:confused:. maar hoe kunnnen wij onze laptops aan elkaar verbinden zonder internet?

Heey,

Het ligt eraan voor welk doeleinde de laptops gekoppeld moeten worden, als beide laptops Bleutooth hebben, kunnen ze via Bleutooth met elkaar communiceren, een nadeel is dan wel dat de snelheid dan beperkt is.
Jullie zouden ook de router mee kunnen nemen, dan heb je de volle snelheid, maar alleen geen internet.
Het schijnt ook mogelijk te zijn om 2 computers met elkaar te verbinden via een USB kabel, alleen daar heb ik geen verstand van...

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

Met vriendelijke groeten,
Theblindman.

nou we willen als we ons vervelen een game spelen zoals fifa ofzow. is er geen makkelijkere manier

Laatst bewerkt:
Eventueel kunnen beide laptops verbonden worden via een 'Cross Cable', deze kun je bij iedere pc-boer zo halen. Anders wordt het de (draadloze) router. Via USB is alleen bestandsoverdracht en tevens tergend langzaam. Zoals theblindman al zei, kun je Bluetooth gebruiken, maar dit is al helemaal niet snel genoeg voor spellen.

Dus, óf cross cable óf router, óf niks.

dan ga ik voor een cross-cable. maar moet die nog aan speciale eisen voldoen?

ik heb nu een cross-cable gekocht maar nu heb ik het volgende probleem. ik heb vista en de ander xp. maar ik kan alleen zijn laptop vinden en hij mij niet:(. hoe kan dit?

Heey,

Het ligt eraan voor welk doeleinde de laptops gekoppeld moeten worden, als beide laptops Bleutooth hebben, kunnen ze via Bleutooth met elkaar communiceren, een nadeel is dan wel dat de snelheid dan beperkt is.
Jullie zouden ook de router mee kunnen nemen, dan heb je de volle snelheid, maar alleen geen internet.
Het schijnt ook mogelijk te zijn om 2 computers met elkaar te verbinden via een USB kabel, alleen daar heb ik geen verstand van...
Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

Met vriendelijke groeten,
Theblindman.

Hoi,

Dit mag in ieder geval nooit!!:eek:
De kans op kortsluiting is groot. Gebruik dan firewire Dit kan wel! Of gebruik een crosscable (kruiskabel) om 2 pc's te verbinden! Maak dan een netwerkje aan waarin de 2 pc's met elkaar kunnen communiceren!

Hoi,

Dit mag in ieder geval nooit!!:eek:
De kans op kortsluiting is groot. Gebruik dan firewire Dit kan wel! Of gebruik een crosscable (kruiskabel) om 2 pc's te verbinden! Maak dan een netwerkje aan waarin de 2 pc's met elkaar kunnen communiceren!

ja ik heb al een cross-cable gekocht. zie vorig antwoord. maar dat is dus mijn probleem

Ja, was een beetje traag met typen:p

Heb je wel een netwerkje gemaakt tussen de 2 pc's?
Hebben alle 2 de laptops dezelde werkgroepnaam ed.?

ze zitten normaal in het netwerk dus hebben ze de zelfde netwerknaam. ik heb ook allebij een vast ip gegeven. de ene 192.168.1.3 en de andere 1.4.

dat zou kunnen maar dat kan ik op dit moment niet checken. dat kan morge avond pas weer:o

de firewall zat in de weg. dat ik daar zelf niet aangedacht had:o. maar bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan