2 laptops - zelfde IP adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roelie89

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Berichten
38
Hallo,

Mijn broertje en ik hebben alletwee een laptop en een draadloze verbinding.
We hebben ook alletwee hetzelfde IP-adres.
Als ik bijvoorbeeld bij www.pcflank.com mijn antivirus test, moet je op een gegeven moment je IP adres bevestigen. Bij mij is die hetzelfde als bij mijn broertje.

Weet iemand hoe ik dit kan tegenhouden?

Als ik namelijk in een chatbox zit, wordt ik wel eens gekickt omdat mijn broertje -voor de grap- zich erg gaat misdragen en hij gekickt wordt. Zijn IP wordt dan niet meer toegelaten, en omdat ik hetzelfde heb...

PLZ help,

R. Boer
 
Het ip adres wat op internet zichtbaar is, is het ipadres dat je provider geeft,
voor alle pc's van het netwerk altijd hetzelfde,

Er zijn manieren om om daar onderuit tekomen.
bv surfen via een proxy, bv proxify(alleen een voorbeeld, niet speciaal aanbevolen)

informatie

mvg leo
 
Het ip adres wat op internet zichtbaar is, is het ipadres dat je provider geeft,
voor alle pc's van het netwerk altijd hetzelfde,


Maar dat betekent dus dat ik dan ook niet meer in zo'n chatbox zou kunnen, want daar heb je een IP adres voor nodig

of zie ik dat verkeerd?
 
Je krijgt wel een ipadres(zonder dat kun je niets op internet), maar een ander dan je provider heeft toegewezen.
 
Wat ik nu ga zeggen mag misschien niet maar ik doe het tog....

Als je mensen in je buurt heb die onbeveiligd draadloos heb ga je daar op en heb je een ander ip:thumb:
 
Je kan proberen om een IP Hider te gebruiken, Die gebruik ik ook (maar voor andere doeleinden).

Ze zijn meestal niet gratis hoor !!
 
Is de volgende situatie dan ook mogelijk?

Een persoon heeft een pc en een laptop. Beiden hebben dezelfde IP. Nou gaat de persoon naar een ander stad bij vrienden logeren en neemt de laptop mee. De persoon houdt echter dezelfde IP.

Vanuit de bovenstaande kan ik al wijs worden dat twee computers met dezelfde IP mogelijk is omdat het de externe IP is en via je provider gaat. Maar kan iemand elders zijn IP behouden?
 
Maar dat is tog raar?

stel mijn broertje en ik spelen alletwee hetzelfde spel: Wolfstein Enemy Territory
Hij wordt van de server geschopt omdat hij zit te *****n... dan kan ik er ook niet meer in... dat is tog raar?
Dat IP Hider werkt dan niet...

(die werkt trouwens ook niet bij die site .. want die chatbox is op JAVA ofzo... daarom werkt het niet)


Roelie
 
Dat begrijp ik eigenlijk niet.
Als zij naar je IP adres kijken en je hebt door bv iphider een ander. kunnen zij je nooit aan het ip van je broer linken.

Je kunt met deze link testen of jou pc met IPhider, een ander IP adres heeft dan de pc van je broer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan