2 laptop's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ester3

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2009
Berichten
13
Hallo, wellicht een makkelijk op te lossen probleem, maar ik heb toch wat hulp nodig.

Ik had een acer extensa 5220, toen deze kapot is gegaan heb ik een Fujitsu siemens amilo M1450g gekregen.

Nu is deze ontzettend langzaam!
Ik heb al begrepen dat dit misschien op te lossen is door extra geheugen, is dat iets wat ik uit mijn oude laptop kan halen aangezien deze wel een goede snelheid had?
En zoja, kan iemand mij dat kunnen uitleggen hoe ik dit kan doen?

Ik heb al eens het programma CPU-z laten draaien, maar zelf kom ik daar geen wijs uit helaas haha.
De volgende gegevens stonden onder geheugen:

General
type: ddr2
Size: 512 MBytes
Channels# : Dual

Timings
DRAM frequency: 100.2 Mhz
FSB: dRAM: 1:1
CL : 3.0 clocks
tRCD: 3 clocks
tRP: 3 clocks
tRAS: 8 clocks


Mijn andere laptop kan ik helaas niet meer op kijken, blijkbaar zijn daar essentiele bestanden ook geformateerd waardoor hij nu helemaal niets meer kan lezen. Overigens ook een probleem wat vast wel te verhelpen valt, maar dan wel door iemand die er wat verstand van heeft. (ik niet dus)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt!
 
Wat is je vraag nu eigenlijk: wil je je oude laptop repareren of je nieuwe oplappen? Het is beide mogelijk zonder je laptop daar voor open te schroeven. Probeer op die nieuwe laptop eerst een Ccleaner te laten draaien, daarmee worden allerlei tijdelijke bestanden verwijderd. Probeer verder eens programma's te verwijderen die je niet gebruikt. Daarnaast kan je nog via MSconfig (windows-toets +r, msconfig , "ok") in de laatste 2 tabbladen alle programma's uit te schakelen, behalve dingen als virusscanner en eventueel torrent client. Op het een na laatste tabblad moet je eerst een kruisje zetten voor "alle microsoft services verbergen", anders zou je belangrijke dingen uit kunnen zetten. Als je dat gedaan hebt, en hij is nog langzaam, dan zou je je harde schijf nog kunnen defragmentern. Daarna zou je nog kunnen denken aan meer RAM.
 
Dankjewel voor je reactie. Mijn vraag is dus inderdaad om de 'nieuwe' laptop sneller te maken. Toen ik heb kreeg heb ik hem al helemaal leeggemaakt en een nieuwe windows erop gezet. Dus ik zoek eerder iets in de richting van geheugen uitbreiden.
Tenminste, dat is wat ik via google begrepen had.
Mijn vraag is dus of ik dat geheugen uit de oude laptop kan halen ofzo, aangezien die wel snel genoeg was.
Hier hapert hij soms al als ik ben het typen.
 
Zou ik dan mogen vragen wanneer je die laptop gekregen hebt? Maar het geheugen uit die oude laptop zou je kunnen overplaatsen, maar als het ander geheugen is (ddr i.p.v. ddr2), gaat dat niet.
 
Ik heb de laptop deze week gekregen. Maar het is een oudere werklaptop van iemand, die nooit gebruikt werd.

Hoe kom ik erachter wat er voor geheugen in mijn oude laptop zit? Die kan ik namelijk niet meer opstarten tot windows.
 
Ik kijk net even in de handleiding, daar staat dat hij 512MB ddr2 ram heeft. Dat zou je in principe dus zo kunnen overbouwen naar die nieuwere laptop. Zelf zou ik eerder gaan voor de oplossing om die oude te repareren, maar dat kan een hele klus zijn en als er dan alsnog iets kapot is, dis de frustratie groot (kan ik je vertellen uit ervaring). Maar waar je dat kan vinden, verschilt per laptop. Meestal zit dat onder een klepje met een schroefje aan de onderkant.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan