2 lege mappen op het bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

WV1302

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
Berichten
114
Ik heb Windows 10 pro en onlangs is er een grote update geweest. Sindsdien krijg ik twee iconen op het bureaublad van mappen die leeg zijn.
Geen naam bij de mappen, je kan ze ook niet opendoen en als ik ze verwijder staan ze er binnen de paar uur terug.
Heeft er iemand dit al eens voorgehad, en zo ja wat is de oplossing?
Sinds de update is de pc ook al verschillende malen vastgelopen, maar ik denk niet dat dit iets met die lege mappen te maken heeft.
 
Welke versie heb je van W10 pro? Nummers? Wat zijn de Eigenschappen van die pictogrammen/folders? Plaats eens een screenshot.
 
Ja, als je dat leest, begrijp je nog niet wat het exact is. Meer gokwerk. Maakt mij niet uit, maar een topic van acht jaar geleden? De vraag is ook gesteld aan een Microsoft medewerker, maar je weet het dan wel, een lang ???koek verhaal.
 
Laatst bewerkt:
Welke versie heb je van W10 pro? Nummers? Wat zijn de Eigenschappen van die pictogrammen/folders? Plaats eens een screenshot.

Van de mappen zijn geen eigenschappen, je kan ze enkel wissen, knippen of een snelkoppeling van maken.
de rest is:
Windows 10 Pro
versie 21H1
Build 19043.1526
Windows Feature pack
120.2212.4170.0
 
Dan heb je niet de laatste updates (aanbevolen). Het moet zijn 21H2 en 19044.1526.

Onderstaand nog een mogelijkheid:
You're not by chance using a security program like CryptoPrevent, are you? CryptoPrevent, and some other programs, have the option to generate monitored folders such as these as "honey traps" - in the event that you are unlucky enough to be infected with Ransomware, as soon as one of these "honey traps" starts to be encrypted, the security software locks all but essential processes to minimise further damage.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan