• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 Letter voor Autonummering

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ray2011

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2011
Beste Forum leden,

Wie kan mij helpen met de oplossing om 2 letters voor de autonummering te krijgen.

Zie bijlage sheet.

Gr. Ray

Bijlagen

Ray,

als je bv AB voor elke waarde wilt, zet je bij celeigenschappen: "AB"Standaard

zie bijlage

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Niels 28 en Haije,

bedankt voor jullie reaktie. de aanpassing;

If ws.[A2].Value = "" Then
Me.txtID = (AA) & 90001

Deze had ik zelf ook al geprobeerd, helaas werkt deze niet. Zoals ik nu kan zien werkt deze 1x en daarna zet hij alleen weer cijfers in kolom A of een foutmelding
Ook zijn de letters voor de cijfers niet zichtbaar na het openen van de userform.

Ray,

wil je altijd dezelfde twee letters ervoor?

Zo ja, pas dan de celeigenschappen van kolom A aan op de door mij aangegeven wijze

Haije,

Ja, de 2 letters blijven het zelfde. De aanpassing zoals jij aan geeft werkt maar 1x.

Ik heb de sheet iets uitgebreid, misschien wordt dit duidelijker wat ik eigenlijk wil.

Bijlagen

Ray,

dat snap ik niet. Als je de hele kolom A de celopmaak geeft die je wenst, dan blijft dat toch ongewijzigd?
Of overschrijf je later die celopmaak weer?

Edit: volgens mij doet mijn suggestie het alleen als je getallen gebruikt, niet als je tekst invoerd.
In je startvraag heb je het over autonummering, dus over getallen.
In je laatste voorbeeldbestand werkt één keer, nl waar je getallen invult.
In de andere regels werkt het niet, omdat je kolom A vult met letters!

Laatst bewerkt:
Haije,

Als je Sheet1 wist, en opnieuw probeert om in te voeren zal je zien dat die maar 1x werkt.
Misschien heb ik het verkeerd benoemd m.b.t. autonummering, maar wat ik wil is 2 letters ervoor ook zichtbaar in de userforms.

De frminfoNAW (combobox) werkt alleen als er in kolom A tekst staat, Hij werkt niet als er in kolom A ' 90001' staat, maar wel als er ' AA-90001' staat, verschillende opties had gevuld om te testen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan