• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 lijsten vergelijken verschillen in een ander kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey wigi, het werkt nu perfect, hartstikke bedankt.
en Maartenf die van jouw werkt ook gewoon perfect, want jullie lijsten zijn identiek, alleen ik heb het nog niet handmatig nagekeken, zal wel goed zijn, alleen maartenf kan je mij als leek zijnde uitleggen hoe ik het moet uitvoeren, waar ik de formule moet intoetsen en welke formule enzovoorts?
alvast hartelijk dank, dit bespaart mij weer heel veel tijd, en kunnen jullie misschien een boek aanraden over vba gebruik in excel is volgens mij makkelijker dan het gebruik van functies?

er zijn een aantal kolommen verborgen
1) in kolom F worden de gegevens uit D en E samengevoegd
2) In kolom C worden de gegevens uit F vergeleken met de gegevens in kolom M
als de gegevens niet voorkomen, dan verschijnt er een "X"
3) in kolom B wordt gekeken of in kolom C een "X" staat. is dat zo, dan verschijnt daar het rijnummer
4) in kolom A worden aan de gegevens uit kolom B een rangnummer gegeven
5) in kolom O wordt elke rangnummer dat maar 1 keer voorkomt gebruikt
6) in kolom P wordt obv het rangnummer gegevens gezocht in kolom D
7) in kolom Q wordt obv het rangnummer gegevens gezocht in kolom E

lijkt misschien erg ingewikkeld. maar het enige wat je hoeft te doen is de formules naar beneden te kopieren

dus welke formule moet ik in welke vakken plakken? want er zijn toch verschillende vakjes

voorbeeld voor lijst 1:
kopieer a160: c160 naar beneden
doe dit ook voor F160
en voor m:160
en voor o160:q160

maar met een iets andere layout of een ander werklblad kun je ook gewoon opeenvolgende rijen selecteren een kopieren

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan