2 locaties via VPN repliceren van Server 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkster

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Situatieschets dit moment:

1 locatie met een windows 2003 enterprise server voor fileserver printserver cdromserver en exchange plus 200 xp clients.

We krijgen dalijk een nieuwe locatie erbij die we willen laten verbinden via vpn met onze server op de oude locatie. ( 60 XP clients )
De verbinding tussen de vestigingen is 4mbit up/down.
De verbinding is volgens ons te traag om rechtstreeks in te loggen via vpn op de server die nu hier staat, vandaar dat we een nieuwe server willen neerzetten op de nieuwe locatie die de AD en files repliceert.

Het AD gedeelte heb ik werkend, maar nu alle files nog.
Via DFS heb ik het geprobeerd maar daar zie ik zelf nergens een veld repliceren staan.

Is dit de juiste manier van handelen of is dit een omslachtige manier om alles te laten repliceren?

Waar gaat het mis met DFS dan?
Ga in ad sites en services naar de link, klik er met de rechter muisknop op en kies configure replication, kies vervolgens de server waar de data op staat als master kies de share en kies de link waar je het heen wilt repliceren.

Hoeveel gebruikers komen op de nieuwe locatie dan en met wat voor bestaden gaan ze werken simpel word en excell of bv zware autocad tekeningen

Waar gaat het mis met DFS dan?
Ga in ad sites en services naar de link, klik er met de rechter muisknop op en kies configure replication, kies vervolgens de server waar de data op staat als master kies de share en kies de link waar je het heen wilt repliceren.

Hoeveel gebruikers komen op de nieuwe locatie dan en met wat voor bestaden gaan ze werken simpel word en excell of bv zware autocad tekeningen

Ik heb 1 server zonder R2 en dus ook geen DFS beheer, jammer genoeg.
In Ad sites en services kan ik alleen de AD repliceren en geen data.
We werken met een Acces database met een frontend van 25 mb die telkens over geladen worden.
En het meeste word documenten.

Thnx voor je inbreng iig!

In pre 2003 R2 systemen heb je FRS wat eigenlijk hetzelfde doet maar dan minder goed, het grootste verschil is dat als je op 1 server wat aanpast hij het hele bestand gaat repliceren terwijl je met DFS alleen de wijziging repliceert wat nogal wat bandbreedte scheelt.
Ik ben niet echt bekend met FRS maar het is niet echt optimaal en als gebruiker simultaan zitten te werken in die database voorspel ik al problemen, upgraden naar R2 is geen optie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan