2 maal windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

tipie

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2000
Berichten
598
Hallo,

Ik zou op de pc`s hier 2 keer windows 98 willen installeren zodat ik op 1 partitie games kan installeren en op de andere partitie office en ander lesmateriaal kan installeren .

Mijn vraag is of dit mogelijk is en zo ja hoe moet ik dat doen!!

Alvast dank!!
 
1. Je maakt 2 partities aan met F-DISK of partition magic
2. Je installeerd op partitie 1: Windows 98 en daarnaa doe je het op partitie 2. In de installatie wordt weergeven waar je windows wilt installeren.

Zelf vind ik dit geen goede optie want je kan gewoon windiows 98 voor spellen en office gebruiken en het kost alleen maar meer schijfruimte
 
Het gaat mij er alleen om dat de games steeds vastlopen en misschien is dit te verhelpen om het op deze manier te doen!!

En dat het alles voor een ieder overzichtelijker word.
 
Dat ligt ook een beetje aan hoeveel geheugen je gebruikt en hoeveel geheugen een game nodig heeft. Je kan ook een soort Windows aanmelding anamaken waarbij je 2 bureau-desktops krijgt waarvan 1 de Game-desktop en de ander de Office-desktop

Hoeveel geheugen heeft je computer op dit moment want het is slim 2 Windowsen erop zetten lijkt mij niet echt de handigste manier.
 
De pc`s hebben allemaal 128 mb geheugen maar omdat die pc`s constant vastlopen op bepaalde games wilde ik het zo eens proberen.
 
2 maal win 98??? gewoon 2 partities aanmaken en op part 2 je games en ...etc etc opzetten.

2 systemen werken langzamer dan 1
 
2 OS draaien op 1 pc is niet echt handig nee en je kan beter de pc 1x opnieuw opstarten dan dat je opeens switcht naar een andere windows
 
Als ik op de tweede partitie de games wil zetten zal ik daar toch eerst een os op moeten hebben staan of zie ik dat verkeerd????
 
Niet echt nodig om op de 2e partitie een OS te installeren...
Je kan dan toch wel de games op de 2e partitie installeren, als je dat zou willen.

Een andere optie is, om de PC even opnieuw op te starten voordat je een game begint, zodat al het werkgeheugen vrij is voor je game.
 
Voor het vrijmaken van geheugen kan je ook bijvoorbeeld rambooster gebruiken.
 
Ik ben er volledig voor om 2x Win98 te installeren. Je kunt dan gamen zonder dat je "gewone" Windows te veel rommel te verwerken krijgt. Als je de ruimte kunt missen: altijd doen. Ik heb wel 3x Windows op mijn PC's staan...
Met Partition Magic 2 primaire partities en 1 extended partitie met logisch station maken. Zet de 1e partitie op Active, de 2e partitie wordt dan hidden. Nadat dat is uitgevoerd ga je herstarten en vanaf Win98 CDROM booten en op de 1e partitie installeren. Daarna met PM diskette de 2e primaire partitie op Active zetten (1e partitie wordt dan hidden). Daarna weer booten vanaf CDROM en nog een keer Win98 installeren. Daarna BootMagic installeren, zodat je beide systemen kunt opstarten.
Belangrijk is wel om programma's zoveel mogelijk op het logisch station te installeren, zodat dubbel geïnstalleerde programma's niet 2x ruimte innemen.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door tipie
Als ik op de tweede partitie de games wil zetten zal ik daar toch eerst een os op moeten hebben staan of zie ik dat verkeerd????

Dat zie je inderdaad verkeerd, het is niet nodig om op een 2de of derde partitie een OS te zetten .

Zet gewoon op je C schijf win 98, dan op je D schijf maak je een map games en zet daar je spellen in.
En ik neem aan dat je je lesmateriaal en bijvoorbeeld office makkelijk op je C schijf ( 1ste partitie dus! ) kwijt kan.
Je het het over het steeds vaslopen van games, maar geloof me,daar zijn andere middelen voor dan op je D-schijf ( 2de partitie dus) weer win 98 te plaatsen.........

suc6
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door tipie
Het gaat mij er alleen om dat de games steeds vastlopen en misschien is dit te verhelpen om het op deze manier te doen!!

En dat het alles voor een ieder overzichtelijker word.

Het zou me toch erg verbazen als je op deze manier een softwareprobleem probeert op te lossen. Ik zou toch nagaan wat de precieze oorzaak is van het probleem. O.a.: videokaart; wellicht is er een patch voor de spellen in kwestie, etc. Meer details zijn nodig.

Om een en ander overzichtelijker te maken kan je oplossen door verschillende profielen aan te maken.

Groetjes,
Bennie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan