2 maanden later

Status
Niet open voor verdere reacties.

jverkerk

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 nov 2009
Office versie
Microsoft 365
Nog één keer,
Ik heb een veld nacontrole en als ik daar een datum invul zou ik graag willen dat er dmv voorwaardelijke opmaak het veld bijvoorbeeld oranje kleurt tot een maand voor die datum en daarna rood kleurt tot en voorbij die datum.
Als er niets in het veld staat moet hij ook niet gekleurd zijn.
Ik ben al bezig geweest met een expressie. Ik zit in de richting denk ik.
Ik had er een maar die kleurde alleen als ik het veld selecteerde.

Code:
[Nacontrole]=date()-60    kleur oranje
Code:
[Nacontrole]=date()-30   kleur rood
maar er gebeurt niet zoveel.
Dit is toch weer even anders als bij excel.

Heb je het al met Voorwaardelijke Opmaak geprobeerd?

Dit is met voorwaardelijke opmaak >> expressie maar hij kleurt alleen als ik het veld selecteer en als ik naar een ander veld ga zie je de kleur niet meer en ik weet niet hoe ik een maand <oranje> of twee maanden <rood> erin kwijt moet. Het zou natuurlijk ook met dagen kunnen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoiets:
Voorwaarde 1: Veldnaam-Date()<=-30
Voorwaarde 2: Veldnaam-Date()>-30

Bedankt Danny voor het reageren, maar wat zegt deze voorwaarde precies, [veldnaam]-(datum vandaag) moet 30 dagen daarvoor<=-30 rood worden of
[veldnaam]-datumveldnaam moet 30 dagen voor de datum die in het veld staat <rood VWO> worden.
Hij wordt wel rood als ik het veld selecteer, maar als ik naar een ander veld ga zie ik de kleur niet meer, ik heb zeker een instelling niet goed staan.
Ik had alles op transparant staan en veranderd naar normaal.
Ik zie nu wel de kleur alleen de formule klopt nog niet helemaal.
Doe ik dit beter met een expressie of veldwaarde is?

Laatst bewerkt door een moderator:
@jverkerk
Wanneer je direct reageert na een reactie van een helper is het niet nodig om te quoten. Onnodige quotes derhalve verwijderd.

Danny,Michel
Bedankt dat je even kijken en proberen wil, ik heb een formuliertje gemaakt om te laten zien wat de bedoeling is, het origineel is ongeveer 21mb.
Het tekstveld <Nacontrole> zou de eerst maand na de datum in tekst veld <Keuringsdatum> oranje moeten kleuren en de tweede maand daarna rood moeten zijn.
De Nacontrole op een kraan mag namelijk niet de twee maanden overschrijden want dan moet de kraan helemaal opnieuw gekeurd worden in Nederland.
Het is de bedoeling als er een datum ingevuld staat dat hij ook een kleur laat zien en als het veld leeg is hij niets laat zien.
Hier kun je zien wat wij doen.

@huijb, ik zal het niet meer doen.

Bijlagen

Danny,
Helemaal hartstikke goed Danny, hoe eenvoudig kan het zijn. Trek je nu zoals ik het zie de twee velden van elkaar af om het goed te begrijpen.
Code:
[nacontrolevoor]-[Keuringsdatum]<=30

Nogmaals bedankt, ben er erg blij mee en zal de vraag op opgelost zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan