• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 macro's 1 knop

• Onderwerp starter Onderwerp starter Johgs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Johgs

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
Even een klein vraagje,
Ik krijg een Excel bestand waarin de maker 2 macro's heeft gemaakt die via 1 knop gestart zouden moeten worden.
Ik heb de indruk dat dit niet werkt. Volgens mij zou dan een derde macro aan de knop gekoppeld moeten worden die vervolgens eerst de ene en dan de andere macro aanroept als je het met 2 macro's wilt doen.

In dit geval betreft het 2 verzendmacro's dus dat kan ook met 1 macro, denk dat de maker het zo heeft opgelost dat de ene ontvanger niet het e-mail adres ziet van de andere zonder gebruik te maken van BCC.

In postvak uit vind ik maar 1 mail door de eerste macro verzonden, vandaar.

Ik versta alle talen behalve Chinees, en dit is Chinees voor mij. :)
Kun je een voorbeeldje posten waarin dit van toepassing is?

Een Excel bestand heeft 2 macro's, beide macro's zouden via dezelfde knop moeten starten om de ingevulde spreadsheet te verzenden aan verschillende adressen.

En waar is die code voor die macro's?
Post die dan zodat we die kunnen samensmelten.

Probleem is niet het samensmelten, alleen de Excel is gemaakt door iemand die deskundig geacht wordt te zijn en ik betwijfel of het wel mogelijk is om 2 macro's aan 1 knop te koppelen zonder deze beide in een derde macro aan te roepen.

Beide macro's verzenden de ingevulde spreadsheet, ik vermoed dat de scheiding is gemaakt omdat de spreadsheet op meerdere plaatsen wordt gebruikt en de ene macro verstuurd aan de centrale administratie en de andere aan de lokatie en ik vermoed dat de administratie liever niet heeft dat hun interne mailadres bij de lokatie (klant) bekent wordt en daarom voor aparte macro's is gekozen.

Men kan perfect 2 verschillende macro's aansturen door één button, er zal dan voor een switcht gezorgd moeten worden.
En dat zal in deze ook het geval zijn.

Er zit één of ander laag beveiligingsniveau op, ik kan wel de macro's bewerken maar kan niet in ontwerpmodus zien hoe de knop is geconfigureerd.
Dan maar afwachten of de beoogde geadresseerden een mail binnenkrijgen.

Dan zou ik eens contact opnemen met de maker en zijn visie hierop vragen.

En dan blijft nog steeds staan natuurlijk dat we zonder het bestand te zien weinig kunnen toevoegen aan het verhaal.

Zo iets:

Code:
Sub macro1
bla...bla...bla..
'jouw code van eerste macro
bla....bla...bla...

call macro2

end sub

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug