• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 Macro's in één sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

User21

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2009
Nog even een aanvullende vraag op dit topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=2687853

Daar heb ik uiteindelijk deze macro aan over gehouden:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If not Intersect(Target, Range("A3:B19")) Is Nothing Then Workbooks("149271.xls").Sheets("Blad1").Range("B2").AutoFilter 1,"<>"
End Sub

Naast 149271.xls wil ik diezelfde macro ook toepassen op 150110.xls. Kan ik deze gewoon eronder bij kopiëren, of is daar dan een speciale code voor? :thumb:

Wat heb je zelf al uitgeprobeerd en wat was het resultaat ?

Nou, ik heb nul verstand van macro's, dus zelf een schrijven kan ik niet. Ik heb die 2 sheetnamen achter elkaar gezet en ik heb twee codes onder elkaar gezet. Bij beide krijg ik een foutmelding.

Is er trouwens ergens een handleiding te vinden over macro's in excel?

Nou, ik heb nul verstand van macro's, dus zelf een schrijven kan ik niet. Ik heb die 2 sheetnamen achter elkaar gezet en ik heb twee codes onder elkaar gezet. Bij beide krijg ik een foutmelding.

Is er trouwens ergens een handleiding te vinden over macro's in excel?

De sheetnamen naast elkaar zetten, gaat helaas niet werken.
Lukt het volgende wel?
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If not Intersect(Target, Range("A3:B19")) Is Nothing Then Workbooks("149271.xls").Sheets("Blad1").Range("B2").AutoFilter 1,"<>"
  If not Intersect(Target, Range("A3:B19")) Is Nothing Then Workbooks("150110.xls").Sheets("Blad1").Range("B2").AutoFilter 1,"<>"
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan