2 makkelijke vraagjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dadexter

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2008
Hoi Mensen,

Ik heb 2 kleine vraagjes maarik kom er zelf niet uit waarschijnlijk is de oplossing niet zo moeilijk..

Hoe zorg ik in onderstaande tabel er voor dat ik een lijst krijg met project tuin en daaronder een rijtje deelnemers (rapport weergave).
Ofte wel hoe zoek ik dezelfde waarde (werkproject) in 3 verschillende kolommen en koppel ik hieraan de namen van de deelnemers?

En hoe zorg ik ervoor dat ik een rapport per maand krijg

Waarschijnlijk zijn het criteria enzo..

Alvast bedankt

http://hotfile.com/dl/82155361/2a8f366/Inschrijven_werkprojecten_(2).mdb.html

Laatst bewerkt:
Een rapport per maand kun je, om te beginnen, met de wizard rapporten. Maar eerst zou ik eens naar de structuur van je db kijken, en naar de relaties die je hebt gelegd. Die deugen namelijk niet. Wil je een goede db hebben, dan moet je één-op-veel relaties kunnen leggen tussen je tabellen. Daarbij is het sleutelveld uit de brontabel een unieke waarde, die meerdere keren kan voorkomen in de gekoppelde tabel. Bij deze relatie is het belangrijk dat je in de gekoppelde tabel geen waarden opslaat die niet bestaan in de brontabel. Dat zou namelijk betekenen dat je neit-bestaande projecten, mensen etc gebruikt. En dat wil je uiteraard niet.

Om dat af te dwingen, moet je bij de relaties de optie <Referentiële Integriteit afdwingen> aanzetten. Hiermee controleert Access of je legitieme waarden invoert. Bij jouw relaties is dat niet mogelijk; als je gaat kijken in de tabellen heb je bijvoorbeeld geen sleutelveld, dus geen unieke waarde (tabel maanden) of er staan nu al verkeerde gegevens in de gekoppelde tabellen.
Los dat dus eerst op. En verwijder ook de afbeeldingen uit je rapporten in de versie die je wilt posten. Je zal zien dat hij dan klein genoeg is te zippen.

Tja..

Hoi
Ik ben in elk geval blij dat je de moeite hebt genomen om evente kijken naar mijn db.
Maar helaas ben ik weer helemaal bij het begin omdat ik dacht dat ik juist op de goede weg was met mijn database.
Helaas snap ik niet precies jou de opmerking. Moet ik voor elke maand en elk werkproject een primaire sleutel aanmaken? Zodat ik daar dan op kan sorteren..
Ik ga nog evenverder met bouwen en zal hem dat weer posten..

In elk geval dank voor de reactie

P.s. Misschien dat jij even tijd kan vinden om de goede relatie`s te maken???

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan