2 modem op 1 splitter

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirklensink

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 aug 2010
Hallo

ik ben hier nieuw
ik heb vanavond een 2 de modem gekocht maar als ik een verdeller op de splitter gezet en daar 2 kabel naar bij de modem en aangesloten ,de modem die ik vanavond heb gekocht die werkt dan niet als ik hem allen in de splitter in doe dan werkt die wel

heeft iemand een idee

alvast bedankt

Dirk Lensink

Waarom zou je 2 modems gebruiken? Om 2 computers aan te sluiten? Dan heb je na je modem een router nodig.

Laatst bewerkt:
omdat er 70 meter tussen zit en de telefoon aansluiting zit op 10 meter waar ik de 2 de modem wil plaatsen daar door

Dirk

Een zeer onduidelijk verhaal, geen touw aan vast te knopen. Waar zit 70 m tussen?

Laatst bewerkt:
reactie: 2 modems 1 splitter.

beste, je kunt het beste een aantal dingen die ik hieronder stel verduidelijken zodat wij begrijpen wat het doel en dus het eventuele probleem of denkfout is.

1: waarom wil je 2 modems gebruiken
2: heb je ook 2 internet verbindingen gekocht (en zoja bij welke provider(s).
3: heb je meerdere fysieke telefoon lijnen of gebruik je isdn-dsl

algemene uitleg:

1: je kunt enkel 2 modems gebruiken als je ook feitelijk 2 apparte verbindingen op kunt zetten, je hebt dan in ieder geval dus ook 2 accounts nodig... fallback modems (sorry lastige term maar een backup is bijna niet haalbaar met consumenten modempjes, zelfs niet met zoiets als een fritzbox (wat toch de beste modem voor thuisgebruik is).

2: om 2 verbindingen op te zetten heb je ook 2 telefoon lijnen nodig, die werken niet over 1 maar over 2 splitters. 1 per setje draden. tenzei je ISDN hebt - ga dan naar 3.

3: als je ISDN hebt kan ik je niet verder helpen - vraag dan iemand anders. ...

update (F5 is handiger) ....

ik denk dat ik het al snap, maar nu maak je (denk ik) een aantal behoorlijk essentiele denk / taal / of technische fouten...

live chat is misschien nu een handigere optie voor je dan slow (forum chat) - ....

helpmij heeft ook een echte chat ;) misschien is dat een idee....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan