2 Modems telenet , beide voor internet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lenaers

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2010
Beste allen

Ik heb hier nl 2 modems van telenet staan, waarom weet ik niet juist maar de installateur heeft dat gedaan omdat het beste was zei hij. In de garage staat 1 modem, daar hangt een switch op en daar op hangt de digicoder in de woonkamer en de digibox op de bureau op.

En dan boven in de bureau staat ook nog een modem en daar hangt een wirelessrouter (Netgear N300) op en daar hangt dan de PC op aan.

Nu heb ik beneden weinig tot geen wireless, nu wou ik beneden aan de switch nog een router hangen. Dat is allemaal gebeurt, ik kan verbinden er mee, maar als ik dan op internet wel gaan zegt die dat ik iets moet activeren met de zelf start (Maar daar doet die niets meer) Kan ik met die modem niet op het internet ??

want ik kan wel met digiboxen op internet, en films huren en heel die interactieve zaken. Dus vind het wel vreemd dat ik dan niet met de laptop op die verbinding op internet kan

weet iemand raad, voor ik naar telenet bel, want die kunnen toch alleen maar een technieker sturen voor 75€ :)

op de modem beneden zal je geen internet hebben deze is enkel voor je digicorder.
wel vreemd dat je 2 modems hebt 1 geactiveerd voor internet en 1 voor digitale tv.
wat je kan doen is zorgen dat je een internet kan gebruiken van boven.
of naar telenet bellen en uitleggen dat je maar 1 modem wel hebben met alle functies erop dus internet en tv op deze beneden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan