2 monitoren dual-screen en 1 lcd tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Verzo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 sep 2008
Hallo allemaal,

Binnenkort ga ik een tweede beeldscherm kopen zodat ik kan dual screenen.Maar op dit moment heb ik ook al een lcd tv aangesloten die ik gebruik als ik films ga kijken. Dus er zitten nu al 2 beeldschermen aan mijn computer. Ik vraag me dan ook af als ik straks nog een beeldscherm er bij heb of dit dan ook kan . Want ik wil 2 beeldschermen om mijn computer beeld te weergeven en ook nog 1 lcd tv voor films. Ik heb een HD5770 met 1 HDMI en 2 DVI en 1 Displaypoort.

Alvast bedankt,
Verzo

Ja dat gaat lukken. De HD5770 (net als alle HD5XXX) beschikken over Eye-finety, iets waarmee je drie schermen kan aansluiten. Dit moet echter wel gebeuren via display port. Of je monitor moet dit ondersteunen of je moet een converter kopen maar dan is het mogelijk.

Maar met eyefinity deel je het beeldscherm over 3 schermen. Maar ik wil dat het bureaublad wordt verdeeld over 2 schermen en dat ik dan kan overschakelen naar mijn tv. Maar het hoeft toch niet perse met een displaypoort want ik heb 2 dvi en 1 hdmi. Dan kan ik die toch gebruiken, want ik hoef niet perse gebruik te maken van eyefinity

Het zal toch nodig zijn, want die HDMI poort kan je niet gebruiken icm twee DVI poorten. Maar bedoel je dat als je twee schermen hebt, dat je de inhoud daarvan wilt overschakelen naar je tv? Precies gaat niet lukken omdat je waarschijnlijk met twee schermen een resolutie hebt die veel hoger is dan de tv, maar je pc kan het prima downscalen naar de resolutie van je tv. Dat kan je allemaal regelen onder resolutie wijzigen bij een rechtermuisknop op het bureaublad.

Oke, dus dan moet ik even zo'n vga naar displayport converter halen. Maar als er 1 op displayport zit en 2 op dvi is het dan wel mogelijk dat ik tussen 2 schermen kan schakelen. Dus dat het beeld van de 2 dvi monitoren wordt overgeschakelt naar de tv?
Als ik nu een film ga kijken op mijn computer dan dan doe ik: Windows teken+P en dan alleen weergeven op projector. Dan schakelt die gewoon over van mijn computer beeldscherm naar mijn tv en past die automatisch de resolutie aan. En eigenlijk wil ik dat straks ook als ik 2 monitoren heb.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan