2 monitoren op pc, 1 pakt hij niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mathysjorritsma

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2010
Hallo,

Ik probeer 2 schermen op mijn (vrij nieuwe) pc aan te sluiten. Mijn pc heeft twee poorten voor een DVI aansluiting, en één voor een VGA aansluiting. Het scherm dat ik vandaag heb ontvangen wil ik als hoofdscherm hebben. Dat lukt. Ik sluit deze aan door eerst de VGA stekker hiervan in een omvormer te steken, en deze omvormer in de pc te steken. Deze omvormer is van VGA naar DVI. Dus het uiteinde, wat in de pc zit, is DVI. Dat werkt allemaal fantastisch, net als mijn oude monitor, maar ik wil deze oude erbij hebben. Nu heb ik maar 1 omvormer, dus de oude monitor zal ik als VGA moeten aansluiten, geen probleem lijkt mij. Als ik de stekker erin steek, gebeurt er niets. Alleen het nieuwe scherm doet het. Hier de situatie:

unlednre.png

De oude monitor werkt dus niet, en de nieuwe wel. Hij pakt de oude gewoon niet.

en zitten die aansluitingen allemaal op een videokaart of ook eentje onboard?

Aah, gevonden. Waar hij er als DVI in gaat (die witte), zit hij op de videokaart. De VGA is onboard.

Na wat zoekwerk op het internet kan ik mijn vraag simpeler stellen:

Kan ik 1 monitor op de onboard videokaart tegelijk laten draaien met 1 monitor op de losse videokaart? Dus eigenlijk zouden de twee videokaarten tegelijk moeten werken. Is dit haalbaar? Ik kan namelijk geen 2 monitoren aansluiten op de losse kaart. Ik zal 1 op de losse en 1 op de onboard moeten aansluiten. Nogmaals, is dit mogelijk?

gaat niet werken. Je kunt maar 1 van de 2 videokaarten tegelijk gebruiken.

Ik heb begrepen dat dit wel kan. Alleen niet bij alle videokaarten.
Laat maar zitten, ik gebruik wel gewoon 1.

een onboard video kaart word standaard in de bios uitgeschakeld als er een videokaart in een slot in de pc word geplaatst dus deze kan je niet alletwee tegelijk gebruiken

Jammer, maar waar kan ik de gegevens vinden van de onboard videokaart? De losse weet ik wel, dat is de ATI Radeon HD5450. Maar kan iemand mij helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan