2 monitoren

Status
Niet open voor verdere reacties.

harry1947

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Ik heb 2 monitoren aangesloten op 1 computer met een videokaart met een vga en een dvi uitgang.Dat werkt goed maar nu het instellen.Als ik met mijn muis van het ene naar het andere scherm wil dan moet ik allerlei handelingen doen om hem naar het andere scherm te krijgen.Mijn vraag is kan dat niet wat makkelijker om van het een naar het andere scherm te gaan.Ook heb ik op beide computers hetzelfde bureaublad maar hoe kan ik nu bv het ene programma naar monitor 1 te zetten en de ander op de 2e. bvd Gr Harry

Welke videokaart heb je ?

als het een nvidia is heb je dan nView
heb je de nieuwste drivers.

oke heb je de nieuwste drivers bij mij hoef ik alleen op de rechtermuis knop te klikken op de taakbalk op msn bijv en dan staat er door sturen naar "Keuze tussen beeldscherm"

oke heb je de nieuwste drivers bij mij hoef ik alleen op de rechtermuis knop te klikken op de taakbalk op msn bijv en dan staat er door sturen naar "Keuze tussen beeldscherm"

ik heb ook 2 schermen van philips 17 inch om een ATI 9800PRO
maar als ik dan op een taakbalk voor snelmenu dan heb ik die optie niet en heb de nieuwste drivers;)
bij mij werkt het gewoon als een groot scherm met een balk er tussen en als ik een kader maximalieseer blijft hij gewoon op een scherm kan hem wel hand matig rekken over 2 schermen.
dus het werkt perfect bij mij
ps ze zitten zijn allebij aangesloten op VGA

maar alleen als ik een film kijken en die wil ik uit reken over 2 schermen dan word een kant gewoon zwart dat is met elk programma WMP tot winamp en internet players
dat is het enige probleem bij mij HELP

even weer ontopic : ik heb daar geen last van en heb ook 2 schermen misschien moet je een converter op je DVi uitgang zetten van DVI>>VGA heb ik ook voor een monitor omdat ze allebei alleen VGA ondersteunen
dus allebei op aneloog kan het probleem ook verhelpen:)

Ik ga het uit proberen want het is niet bij mij thuis maar ik laat het je weten. bedankt Gr Harry

Hey,

Misschien is het probleem opgelost, maar ik heb hier alsnog een mogelijke oplossing.

Ik heb laatst ook 2 schermen aangesloten op een ATI 1650 PRO via de dvi aansluiting.
Als het goed is heb je het programmaatje ATI Catalyst Control Center. Zo kan je via "Display Manager" de schermen in elkaar laten overlopen dmv "Stretch main horizontallly onto digital panel". Dan moet je vervolgens de resolutie veranderen, dan kijk je eerst naar de optimale verticale resolutie van de schermen en dan moet je kijken welke je het beste in de breedte vind passen. Ik heb de schermen nu op een resolutie van 2048x768.

Grtz

Hey,

Misschien is het probleem opgelost, maar ik heb hier alsnog een mogelijke oplossing.
bla bla bla bla bla bla bla bla heb de schermen nu op een resolutie van 2048x768.

Grtz

dus als je bij een venster op maximaliseren klikt dan trekt hij het uit over 2 schermen ?

oke dat is bij mij niet het geval
bij werken ze gewoon alls 2 schermen ik akn gewoon venseters van links naar rechts slepen en anders om ook venster hangmatig uitrekken over 2 schermen.
als jij een film kijkt met bijvoorbeeld WMP je doet het over 2 schermen wordt bij het rechter kant zwart daar zie ik geen film mij aan de linker kan speelt ie gewoon door.
heb jij dat ook ?

Hmmm, ja dat probleem heb ik ook. Op andere media players heb ik er geen last van. Ik weet het niet zeker of WMP meerdere monitoren ondersteunt.

ik heb er met alle players last van ik vind het echt jammer want ik heb hier nog 2 vierkante 17 inch monitoren en alls ik dan een film kijk kan het mooi over 2 schermen maar dat gaat niet:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan