2 muizen, hoe doe je dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

artsmak

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Ik heb een muis met usb-aansluiting en een andere. Ik wil ze graag teglijk aansluiten. Is dat mogelijk? Hoe moet dat?
Grts Katja

Soms werken 2 muizen goed op één PC, soms ook niet. Dit is een kwestie van proberen. Je moet dan wel twee muizen gebruiken met verschillende aansluitingen.

Hoeft niet, ik heb thuis een draadloze muis, en een andere muis, allebei USB, zolang je ze niet bijde op hetzelfde moment gebruikt gaat dit goed

Krijg je dan 2 muisaanwijzers op je scherm? :confused:

Of gewoon 1 die door 2 muizen bestuurd kan worden?

Het is maar uit nieuwsgierigheid.:rolleyes:

**beide**

Twee x USB kan inderdaad ook. 2x serieel lukt ook wel, maar tegenwoordig zijn er weinig PC's met 2 seriele poorten. Verder is er maar één PS/2 muispoort, in dat geval moet je dus een muis hebben met een andere aansluiting. Ik was dus onvolledig.

Je hebt in dit geval gewoon één muispointer.

Ik heb twee muizen aangesloten. Dat lijkt mij beter tegen RSI. Een van de muizen doet het niet altijd perfect (vooral in word). De computer reageert dan niet meer (ook niet via het toetsenbord) totdat ik de andere muis pak.

grts katja

Als 1 van de muizen het niet altijd perfect doet, waarom werk je dan niet alleen met de goede muis? Lijkt me niet zoveel uitmaken tegen RSI om 2 verschillende muizen te gebruiken.

Ik gebruik er 1 vele uren per dag maar heb daar nooit last van.

Ah, vandaar. Het is mij nu duidelijk:D

(heb zelf een hekel aan trackball, kan er niet aan wennen:D, maar ieder voor zich)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan