2 MySQL scripts op 1 site

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellelysium2000

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Hallo,

Ik verkeerde lange tijd in twijfel of ik wel een tweede PHP script dat werkte met MySQL op m'n website kon zetten, maar de helpdesk bij Hostway heeft mij verzekerd dat dat kan, alleen moet ik dan zorgen dat ze "hun tables verschillende namen geven". Nu is mijn vraag: Hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik heb al een script dat azdDatingLite heet lopen op m'n site, maar nu wil ik er dus het forumscript PHPBB2 naast zetten. Ik hoop dat iemand mij kan helpen dit forum op te zetten naast dit dating script zonder dat ik het dating script verpest. Alvast bedankt.

Jelle

Hoi,

Bij een PHPBB forum kan je tijdens de installatie aangeven wat je voor de tabelnaam wilt hebben staan..

Standaard staat dit ingesteld als 'phpbb_'
Alle tabellen die met het forum te maken hebben krijgen dus een naam zoals: 'phpbb_users'.

Hierdoor zullen de php scripts dus nooit in elkaars vaarwater terecht komen.

:)

Misschien is het wel handig voordat je phpbb gaat installeren (of iets anders, in ieder geval als je met je database aan de slag gaat): maak een backup van je DB, voor het geval er iets mis gaat.

onbeperkt?

Ik heb inmiddels een tweede PHPBB2 aan m'n site toegevoegd. Is dit nu bijna onbeperkt mogelijk, het aantal scripts uitbreiden? En weet iemand misschien een goed mailinglistscript waar je de prefix voor de tables kan aanpassen? Op hotscripts kan ik dat nooit bij de info vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan