2 namen, 1 adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerard74

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 sep 2005
Hallo,

Ik heb een vraag waarvan ik het antwoord tot nu toe (nog) nergens kan vinden. Het volgende is het geval.
Ik heb een Access database met personen en adressen. Nu wil ik etiketten uitdraaien en loop ik tegen het feit aan dat bepaalde personen op hetzelfde adres wonen maar wel een eigen record hebben. Dus bv. persoon A en persoon B wonen alletwee op Adres1. Nu wil ik het zo hebben dat de voornamen (of voorletter) van die personen plus de achternamen en op de volgende regel van het etiket 1 adres hebben. Dit om te voorkomen dat ik twee etiketten uit draai voor 1 adres. Hoe krijg ik dat voor elkaar?? Kan iemand mij helpen?

Gerard

Voor het adres is er geen probleem. Je hebt je tabel waar dus de gegevens van die persoon in staan. Copieer deze tabel -> enkel structuur en geef een andere naam.Bij adres zet je "indexed en geen duplicaten". Maak nu een toevoeg query op basis van je eerste en laat die toevoegen aan je nieuwe tabel. Je zal nu nog maar 1 adres vinden. Wat de voornamen een Achternamen betreft ? deze procedure neemt de eerste uit de reeks en verwijdert uiteraard de 2° Dat kan je daarna misschien manueel nog aanpassen.

Je moet beginnen met het maken van 2 tabellen. 1 met namen en 1 met adressen. In de namen tabel leg je dan een koppeling naar de adrestabel. Zo voorkom je dat je 2x hetzelfde adres moet invoeren.

Vervolgens maak je een query die in kolom1 naam1, in kolom2 naam2 en in kolom3 tot .. de adresgegevens laat zien. Dat is echter niet hel eenvoudi denk ik.

Als dat gelukt is kun je het labelrapport baseren op deze query en je hebt bereikt wat je wilt.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan