Een vraagje betreffende 2 netwerken
Ik heb een notebook met een netwerkadapter in het gebied 192.168.100.xx
De draadloze adapter connecteert op een netwerk 192.169.1.xx (via dhcp) die ook verder gaat naar een router die internet deelt.
Als ze beiden aangesloten zijn kan ik niet surfen.
Als ik echter de vaste netwerkadapter uitschakel dan kan ik wel op internet.
Waarom kan ik niet op internet als de LAN wel is ingeschakeld?
Met een andere pc iets gelijkaardigs.
2 netwerkkaarten de ene netwerkkaart gaat naar een 192.168.100.xx die een adsl deelt en de andere netwerkkaart is gaat naar 192.168.110.xx en gaat naar een kabel connectie.
Als ik elke connectie afzonderlijk test dan kunnen ze elk afzonderlijk op internet.
Als ik ze beiden aansluit kiest hij steeds bijv de 192.168.110.xx om te connecteren met het internet.(allebei via dhcp)
Hoe wordt die voorrang bepaald????
Ik heb een notebook met een netwerkadapter in het gebied 192.168.100.xx
De draadloze adapter connecteert op een netwerk 192.169.1.xx (via dhcp) die ook verder gaat naar een router die internet deelt.
Als ze beiden aangesloten zijn kan ik niet surfen.
Als ik echter de vaste netwerkadapter uitschakel dan kan ik wel op internet.
Waarom kan ik niet op internet als de LAN wel is ingeschakeld?
Met een andere pc iets gelijkaardigs.
2 netwerkkaarten de ene netwerkkaart gaat naar een 192.168.100.xx die een adsl deelt en de andere netwerkkaart is gaat naar 192.168.110.xx en gaat naar een kabel connectie.
Als ik elke connectie afzonderlijk test dan kunnen ze elk afzonderlijk op internet.
Als ik ze beiden aansluit kiest hij steeds bijv de 192.168.110.xx om te connecteren met het internet.(allebei via dhcp)
Hoe wordt die voorrang bepaald????