2 netwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

KimBE

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2015
hallo,

Ik heb mijn modem in de kelder staan en daar heeft hij een wifi netwerk (A) maar dit is niet sterk genoeg om tot in huis te komen.
In huis (gelijkvloers en 1ste) heb ik dan een mesh netwerk gemaakt met wifi netwerk (B).
nu wil ik mijn slimme elektriciteitsmeter in de kelder aansluiten op de wifi.
Kan ik deze in de kelder aansluiten op netwerk (A) en dit zichtbaar maken in netwerk (B) zodat ik hem in huis kan raadplegen.
Blijkbaar kan je een slimme meter niet aansluiten met een netwerkkabel op de router/modem.

Als je MeshNetwerk niet isolated is, dus dat wil zeggen dat de informatie tussen je modem en het netwerk gewoon gedeeld wordt, dan zou dit standaard moeten werken.

Ik weet niet hoe het in België zit, maar in Nederland kun je niet standaard de meter zomaar op je WiFi aansluiten. Om de meter hier uit te kunnen lezen heb je een module nodig die de P1 poort uitleest en afhankelijk van welke module je kiest, kun je deze of via WiFi, of bedraad benaderen. Dus kijk ook even goed hoe dat in België zit. Sommige energieleveranciers in België (waaronder Fluvius), leveren wel een dienst om je gegeven on-line te raadplegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan