2 newbie vragen

• Onderwerp starter Onderwerp starter rsp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rsp

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2004
Sorry voor het lastigvallen , maar ik weet niet veel af van acces :)

Vraag 1: Voorbeeld ik heb een tabel met aantal doelpunten gemaakt per match en heb 30 verschillende matchen, nu zou ik graag weten hoe ik in mijn formulier kan zetten het totaal aantal gemaakte doelpunten, ik weet dat het met een label is, maar weet niet wat ik in de label moet zetten om het totaal aantal doelpunten te verkrijgen. ( Als de naam van mijn tabel : "doelpunten" is, moet ik dan "totaaldoelpunten" in mn label zetten ? werkt allenszins niet

Vraag 2: Ik zou graag weten of het mogelijk is om van een formulier een soort programmatje te kunnen maken zodat ik niet telkens weer in acces hoef te gaan om dingen in mijn formulier te zetten, zou wel leuk zijn moest je dat in een programmatje kunnen zetten. Als het mogelijk zou zijn .. hoe dan ?

Alvast bedankt. Michael

Het is geen antwoord op je vraag / vragen maar :

Access is m.i. een van de moeilijkste Microsoft producten voor thuisgebruikers. Als je geen "aanleg" / interesse hebt in het uitdenken en maken / beheren van Dbases, dan zou ik er niet aan beginnen (Excel volstaat in veel soortgelijke gevallen en is relatief gezien gemakkelijker dan Access)

Wil je je perse bekwamen in Access, koop dan een goed boek over de Access beginselen.

Als je met meerdere tabellen wilt werken zal je relaties moeten leggen tussen die tabellen, bv een op veel relatie(s).

Programmas gemaakt in office zoals acces kunnen alleen maar werken als er office op de pc is geinstalleerd.Om er een programma van te maken denk ik dat in Vb met de juiste connectiestrings het makkelijkst is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan