2 nieuwe hard disk raid0 aan een bestaand systeem toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

puiver

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Goeden dag dames en heren.

Mijn naam is Elvis Zwanziger en ik heb een vraag en mschien kunnen jullie mij hierbij helpen.
De vraag is al volgt:
Ik heb een zelfgebouwde pc waarop ik nu videobewerking wil gaan doen.
Alleen voor video capture op full hd met een blackmagic intensity pro capture card word mij aangeraden om 2 1T harde schijven in Raid 0 te gebruiken.
Mijn vraag aan jullie is nu kan ik 2 nieuwe harde schijven toevoegen aan mijn bestaande systeem zonder dat ik mijn 2 bestaande harde schijven waarop mijn windos 7 staat en andere programma's kwijt ben. En deze 2 nieuwe harde schijven in RAID 0 kan leten meedraaien om het zomaar te noemen?

Ik heb een ASUS SABERTOOTH X58 moederbord
De 2 nieuwe harde schijven zijn 2 maal een Western Digital WD1002FAEX die ik op mijn sata 5 en 6 wil aansluiten en onder RAID0 wil laten draaien.

De vraag is kan dit en zo ja hoe?
En zo nee ... nou dat is dan jammer.

Ik wil jullie alvast heel erg bedanken voor jullie aandacht.

Met vriendelijke groet

Elvis Zwanziger

Ja dat kan. De manier waarop is een beetje afhankelijk van de raid controller. Indien er een Jmicron op zit, krijg je vaak na de BIOS nog een scherm van de raidcontroller. Indien er een interne raid controller gebruikt wordt, moet je mogelijk in de BIOS je array aanmaken. Als je eenmaal in het configuratie scherm bent, maak je een nieuwe array en wijs je de twee schijven aan je array toe. Vervolgens wordt er gevraagd of je wil starten met "builden", met de nodige waarschuwingen dat je alle data kwijtraakt op de schijven. Daarna is het herstarten en wordt de raid automatisch herkend door windows

Dankje ik zal er vanavond naar kijken alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan