2 Nieuwe PC's (en Back-up)

Status
Niet open voor verdere reacties.

crmtd

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2002
Beste helpers,

Graag wil ik jullie advies voor een aankoop van 2 GOEDE DESKTOP computers.

PC 1 wil ik vooral zakelijk voor internet gebruiken.
Invoer producten en content webshop(s), beantwoorden mail (Google mail online).
Belangrijkste voor mij is dat deze computer snel internet heeft, blijft werken en dat hij STIL is.
Het liefst zou ik ook een (geautomatiseerde) schaduw backup hebben, zodat ik nooit veel verlies en bij eventuele calamiteiten gewoon door kan.

PC 2
Voor Photoshop, downloaden, video bewerking enz, enz. wil ik een 2e PC gaan gebruiken, deze zal dus flinke rekenkracht nodig hebben.
Deze computer of bestanden wil ik ook backuppen en zo dat ik snel kan doorstarten bij een crash.
Dus dat kunnen dan alle bestanden zijn (video ruw en gemonteerde bestanden), maar ook eventueel de computer en zijn instellingen.

Na 2 jaar Packard Bell heb ik het helemaal gehad, dus dat merk komt er niet meer in.
Momenteel heb ik dus een probleem en wil het snel oplossen, iedereen alvast bedankt voor de input.
Wil je meer weten stel je vraag, maar het kan soms even duren voordat ik antwoord, maar ik kom er dan zeker op terug.

Groet,

Rob

vraag 1: wat is je budget per computer/samen
vraag 2: hoe belangrijk is stilte?
vraag 3: heb je voorkeur voor andere merken / onderdelen van een bepaald merk (bv CPU van AMD of grafische kaart van nVidea)

vvraag 1: wat is je budget per computer/samen

Bedankt voor je reactie:
Ik denk dat ik een 500 a 600 euro max. voor de Desktop (zonder monitor) wil uitgeven.
Minder mag ook natuurlijk, wel moet de computer met 2 schermen kunnen werken.
Vanmiddag even bij de MediaMarkt gekeken, maar die hadden eigenlijks niets.
Eigenlijk alleen HP slimline van 400,- (geen 2 schermen mogelijk zonder extra kosten of meteen HP van 900,-.
Wel genoeg mooie Packard Bells, maar daar tuin ik niet meer in.

De 2e computer wordt denk ik maar een laptop, zodat de overige familieleden die kunnen gebruiken en de desktop zakelijk blijft.

vraag 2: hoe belangrijk is stilte?
Mijn andere computer stond vaak ook bij niets doen te loeien en te ratelen, dat wil ik echt niet meer, klein beetje geluid is verder niet erg.
Op mijn werk heb ik een imac, die is in ieder geval lekker stil.

vraag 3: heb je voorkeur voor andere merken / onderdelen van een bepaald merk (bv CPU van AMD of grafische kaart van nVidea)
Nee, ik wil gewoon goede materialen, HP is denk ik goed en ik dacht dat Fujitsu ook goed was, maar wat ik bij de mediamarkt zag was niet erg goed.
nVidea zat ook in mijn Packard en ik denk dat dat een van de grootste problemen was, dus misschien die liever niet meer.

eh nee, bij packard bell is het moederbord enzo meestal het grootste probleem

wel, in principe zou zelf een pc samenstellen veel goedkoper zijn, weet je ook waaraan het kan gelegen hebben, als een onderdeel stuk is, en weet je welke onderdelen niet meer te kopen, heb je direct alle onderdelen die jij echt wil/nodig hebt, ...

maar voor die laptop, zou ik gewoon eventjes de aldi binnenstappen en vragen of ze er nog eentje hebben ^^ Medion laptops zijn zeer goede kwaliteit tegenover een gemiddelde/lage prijs.

ps: als je een nieuwe pc zou kopen, en direct er aan zou beginnen sleutelen. Dit vind ik geen goed idee, want je kan zonder het te beseffen iets stukmaken en als je de kast hebt opengemaakt vervalt de volledig garantie.

Laatst bewerkt:
maar voor die laptop, zou ik gewoon eventjes de aldi binnenstappen en vragen of ze er nog eentje hebben ^^ Medion laptops zijn zeer goede kwaliteit tegenover een gemiddelde/lage prijs.

issue met medion laptops: scheuren langs de scharnieren

issue met Medion laptops: scheuren langs de scharnieren
bij alle 5 Medions die ik al heb gehad, zowel de desktops tussen 2004 en 2007, als de laptops tussen 2002 en 2010, heb ik nog nooit hier iets van gezien/van gehoord.

probeer die Medion anders eens niet te laten vallen? dat kan wel helpen hoor ^^

wel, in principe zou zelf een pc samenstellen veel goedkoper zijn, weet je ook waaraan het kan gelegen hebben, als een onderdeel stuk is, en weet je welke onderdelen niet meer te kopen, heb je direct alle onderdelen die jij echt wil/nodig hebt, ...

ps: als je een nieuwe pc zou kopen, en direct er aan zou beginnen sleutelen. Dit vind ik geen goed idee, want je kan zonder het te beseffen iets stukmaken en als je de kast hebt opengemaakt vervalt de volledig garantie.

Bedankt voor het goede advies, ik zal binnenkort even een zak aardappelen en een laptop gaan halen.:D

Wat is een goed adres voor het samenstellen, zijn daar nog grote ketens voor of gewoon bij een computershop?
Of laten adviseren en in elkaar schroeven?
Bij Dell kun je bijvoorbeeld ook samenstellen, maar op de een of andere manier heb ik daar niet zo een goed gevoel bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan