Ik heb een fromulier A waarin een keuzevak is, men kan hier kiezen welke ordernummer men wil selecteren en als met een nummer heeft gelecterrd kan men middels een button de order oproepen in een rapport.
nu is het eerste veld van dit keuzemenu leeg en wanneer men op het keuzevakicoontje klikt ziet men de verschillende ordenummers (zoals in een dropdownmenu) ik wil dat dit dropdownmenu al in het eerste veld begint dus dat deze niet leeg is.
ik hoop dat dit het een beetje duidelijk maakt.
De tweede vraag:
als er niets gekozen wordt dan moet en een bericht komen dat dit verplicht is. ik heb dit wel bij een zelfde keuze menu voor data's maar voor de ordenummers lukt dit niet ik vind dit zeer vreemd. ik zet de verschillende stings hier onder neer:
String van het keuzevak data'":
stLinkCriteria = "[Orderdat]=" & "#" & Me![Keuzelijst met invoervak0] & "#"
DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview, , stLinkCriteria
en de string van de ordenummers:
stLinkCriteria = "[Ordernr]=" & "'" & Me![Keuzelijst met invoervak0] & "'"
het enige verschil is dat in data # tussen de aanhalingstekens staat en bij order staat ' tussen de aanhalingstekens.
nu is het eerste veld van dit keuzemenu leeg en wanneer men op het keuzevakicoontje klikt ziet men de verschillende ordenummers (zoals in een dropdownmenu) ik wil dat dit dropdownmenu al in het eerste veld begint dus dat deze niet leeg is.
ik hoop dat dit het een beetje duidelijk maakt.
De tweede vraag:
als er niets gekozen wordt dan moet en een bericht komen dat dit verplicht is. ik heb dit wel bij een zelfde keuze menu voor data's maar voor de ordenummers lukt dit niet ik vind dit zeer vreemd. ik zet de verschillende stings hier onder neer:
String van het keuzevak data'":
stLinkCriteria = "[Orderdat]=" & "#" & Me![Keuzelijst met invoervak0] & "#"
en de string van de ordenummers:
stLinkCriteria = "[Ordernr]=" & "'" & Me![Keuzelijst met invoervak0] & "'"
het enige verschil is dat in data # tussen de aanhalingstekens staat en bij order staat ' tussen de aanhalingstekens.