2 Noobvragen die de icoontjes goed op het buroblad wil hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.

kareleendenpoot

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2008
Hallo ik heb eigenlijk 2 hele simpele vragen waar ik zelf niet uit kom, terwijl ik nog wel redelijk handig met computers.

Vraag 1: Op het bureaublad staan mijn pictogrammen niet op alfabetische volgorde terwijl ik deze optie wel heb aangevinkt. Weet iemand wat de reden hiervoor is?

Screenshot:

54d24o.jpg

Vraag 2: ik heb sinds kort een tab overige in deze computer met mijn configuratiescherm, op 1 of andere manier stoor ik mij hier enorm aan. Mijn gedeelde bestanden icoon kreeg ik wel weg via het register weet iemand hoe je dit icoon weg krijgt?

Screenshot:

4fy9v9.jpg

wel zo'n noobvragen zijn het nu ook niet vind ik :P

ofwel ben ik ook zo'n grote noob :D
er zal waarschijnlijk wel een simpele oplossing voor zijn maar ik weet het toch niet zo direct...

het enigste wat ik kan verzinnen is eens glary utilities te draaien

ofwel ook nog eens tune up utilities( trial ofwel zou je moeten weten hoe je aan de volledige versie geraakt :P)

Op de eerst vraag weet ik het antwoord ook niet.

Maar op de tweede vraag waarschijnlijk wel.

Als je bij de verkenner (deze computer) boven in je scherm naar:
Extra => map opties => tabblad weergave en dan staat daar ergens configuratie scherm in deze computer tonen.

Succes

voor het eerste probleem.

dit zou echter toch moeten lukken door bureaupictorgrammen te schikken op naam :thumb:

2e vraag is inmiddels opgelost dank hiervoor. 1e vraag nog niet heeft niet echt prioriteit maar vroeg het mij zo af. Schikken op naam werkt op 1 of vage manier niet.

heb je mijn 2 bovenstaande programmatjes dan al eens geprobeert?

Hey,

het sorteren van pictogrammen werkt wel.
Maar Deze computer, Mijn documenten, Netwerk en prullenbak staan ALTIJD vooraan.
Ik weet zo niet hoe dit uit gezet kan worden.
Wel kan deze volgorde van deze 4 aangepast worden.
Maar daar heb je andere programma's voor nodig. Volgens mij kan TweakUI dat van Microsoft. Dus is gratis te downloaden.

Gr,
Mathijs

Ook heb ik gemerkt dat wanneer ik op mijn vista wil rangschikken volgens naam dat wel lukt, echter alleen mappen blijven ongerangschikt staan.
Maar snelkoppelingen(gewone icoonjes) zouden dus wel alfabetisch gerangschikt moeten kunnen worden.

Probeer zeker ook de tip eens van GhastlyMIB --> TweakUI.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan